Äntligen gick jag dit....till Sequensen!

En söndag där jag tog ett första steg i rätt riktning hoppas jag....Jag tog steget till gymmet! Yes, jag har ett gym som inte kostar något som ligger fem minuter från mitt hem, så varför har jag inte använt det innan? Jag har ju bott här i tio månader nu men inte hamnat där förrän NU! Jag kan ju gå dit när som helst, vilken dag, vilken tid, ja när som helst, när man bor så nära och i Kalmar......... <3
Ja, jag var ju helt själv när jag kom dit, och det kändes ju bra för jag är ju lite ringrostig när det gäller gymmet...Men vart ska jag börja????  Satte på musiken och njöt av att gå runt där bland maskinerna och provade mig fram....ja, detta måste nog bli en vana för mig i fortsättningen som joggingen har blivit.
Usch, avskyr ju bilder på mig själv, man är ju som en "knubbsäl", men någon gång ska det försvinna! Därför jag är så glad över att jag har motivationen nu att röra på mig. Men även om jag är en "knubbsäl" så är jag stolt över mig själv tillräckligt för att ta kort på mig själv. Kan ju vara roligt att se sig själv längre fram, OM man nu orkar hela vägen förstås! :D :D
Men förutom "knubbsälen" så var det rätt skönt att vara själv där på gymmet, tills en läkare kom in och ja, jag frågade honom en sak, för det var en maskin som jag inte fick att fungera.....Han svarar: "Det är ju alldeles för tunga tyngder". Men hallå?? Ja, det var ju därför jag försökte ändra på vikten men jag visste inte hur man gjorde, jag trodde att den var sönder....Ja, han drog bara ut den där grejen (det var ingen pinne som det brukar vara att stoppa in) utan något annat, och jag hade dragit i den på många sätt men jag fick aldrig ur den där jäkla grejen, så då trodde jag att den var sönder!! Usch, han hade inget bra sätt tyckte jag i alla fall...Jag är glad att det inte var någon läkare från hjärtsektionen, för vi har ju bara trevliga läkare där. 8) Så då kände jag att nu vill jag avsluta och körde en avslappningsrunda på löpbandet och gick hem sedan...men jag återkommer! Hoppas bara att jag inte är där samtidigt som honom, för det vore ju trevligt att ha någon trevlig att prata med och fråga om saker....men han är kanske blyg? Vad vet lilla jag?
Ja, så kom man hem, och fortsatte det sista hemma, tog en dusch, och fixade matlåda tills imorgon, tvättade träningskläderna (upptäckte att de hade blivit lite smutsiga i sista regnjoggingen) och mådde rätt bra....Sedan bestämde jag att jag skulle titta på filmen som jag ville ha sett igår (personen som kom med pizzan igår har inte samma filmintresse som jag tyvärr) så jag tände en massa ljus i hela lägenheten och hade det mys, bara ihop med mig själv och filmen "Bäst före"....och snart är det sängen, för det är ju jobb imorgon (en dag endast, sedan två dagar ledigt!)
Om ni inte har sett "Bäst före" så gör det, en lättsam lite trevlig film om vardagliga problem och bekymmer och hur livet i allmänhet kan se ut....och att man ska nog ta tillvara på livet, eller vad tror ni? ..Visserligen handlar filmen om tre karlar, men man kan ju inte hela tiden tänka på sig själv som kvinna, eller hur?
Natti alla vänner!
 
 
 
 
1 student skriven

Tja!

jag kmr ha min placering i kalmar och få tillgång till sequensen. Är det vettigt för byggare? Har de mkt hantlar? Bänkpress? Latsdrag osv? Kan du inte ta lite fler bilder?:P

Svar: Tjena, jag vet inte om det är vettigt för byggare. Ja, det finns hantlar, bänkpress men latsdrag vet jag inte vad det är...Jag är ju nybörjare i styrketräning, och då är det ju den lättaste grejen som gäller för mig. Men jag tycker att när du kommer till Kalmar, be om att få behörighet och går ner och titta (men jag vet inte om det gäller studenter) men fråga i alla fall....En byggare kräver troligen mycket mer, men det räcker kanske ibland för dig?
Gitte Svensson

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: