Allt började med en lök som inte fanns....

Jaha, imorgon jobb igen, slut på onyttigt ätande och lite ordentliga måltider (kanske). Tänkte göra korv stroganoff idag, och det är världens enklaste och billigaste rätten som finns tror jag. Har endast gul lök, falukorv, lite mjöl, grädde/mjölk, chilisås/tomatpuré/ketchup i min korv stroganoff, men hade ingen lök!!!
 
Då fick det bli Kajsa Varg igen! Kunde ha gått in till grannen och frågat men vad fanken, bra kvinna reder sig själv!
Lite fryst än :)
Färsk pasta!
Nu börjar det tina :)
Nu är det i slutskedet....
Middag ikväll och tre matlådor! Kanske kan ta den tredje på nyårsafton för jag jobbar bara två dagar nu. Smakade av det, och det var gott. Stekte alltså lite falukorv i bitar, strödde på lite mjöl, hällde på grädde/mjölkslattar och sedan den frysta klumpen som var krossade tomater med vitlök i, samt en hög med frysta grönsaker från frysen och lät det puttra lite. Smakade jättegott och inte en enda krydda hade jag i. Så nu är jag mätt och go, och börjar bli trött fast jag inte har gjort något ansträngande idag. Känner mig däremot lite förkyld. Så det blir en tidig kväll för mig, så man orkar med arbetet imorgon.
 
UPPSKATTAT IDAG: FÅTT TAG PÅ MIN GLASBRICKA!
UPPSKATTADE INTE IDAG: ATT KLOCKAN STÄLLS IKVÄLL!
 
GOD NATT MED ER ALLA,
HOPPAS ATT NI HAR HAFT EN BRA HELG,
VILKET JAG HAR HAFT!
 
 
 
 
1 Systeryster skriven

Hade du inte glasbrickan på en bild typ 5 inlägg tidigare? ;)

Tur man läser hela inlägget innan man kommenterar för i början skrev du mjölk två gånger och tror att första skulle varit mjöl ;)

Svar: Ja det skulle vara mjöl. Men det är sällan du hittar många stavfel i mina inlägg, om man jämför med dina :)
Nej, det var den gamla ljusbrickan som jag hade i ett tidigare inlägg.
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: