Lite paus....

Har haft lite paus från min blogg nu i några dagar, för jag har helt enkelt inte haft lust. Humöret är inte det bästa vid den här tiden på året, och absolut inte i år. Har aldrig gillat det här planerandet med alla festligheter vid en del högtider, så som midsommar och nyår. Alla ska till varandra och ha det så trevligt, det ska ätas dyrt och festas, ska inhandlas en massa nya nyårskläder etc. Sedan det här med att alla säger Gott nytt år! Samma sak vid julen. Det förväntas så mycket, att man ska ha det bra och trevligt och må bra.
 
Men det är inte alltid så, att alla har dessa möjligheter av olika skäl och anledningar. Själv har jag alltid haft lätt att bli deppig dessa dagar och i år beror det främst på att jag för närvarande är helt singel, och sedan detta med alla förväntningar att man ska ha så trevligt. Det är första gången i mitt liv, som jag sitter helt själv en nyårsafton, och jag är kluven inför detta. Mycket kluven faktiskt. För mig är det en helt vanlig lördagskväll, har inte ens något bubbel för det fanns inte att tillgå dagen innan aftonen.
Men hade inte tänkt att köpa något dyrt bubbel ändå, köpte hem en flaska med gott rosé istället för att ta vid tolvslaget (om jag är vaken, men det är jag säkert). Eftersom jag inte hade några planer inför kvällen, så tog jag det lugnt idag, precis som en vanlig lördag och tog mig faktiskt ut på en rejäl promenad på sex kilometer i en härlig "vårsol", underbart skönt ute, skönt att slippa den här kylan.
 
Var faktiskt rätt trött när jag kom hem vid fyratiden, och tyckte då att det var skönt att jag inte skulle iväg någonstans. Angående kluvenheten inför att sitta själv en nyårsafton, så känns det rätt ensamt för tillfället. Fast jag är singel, så har jag vänner, men alla har sina traditioner med bestämda människor och att komma in där som en singeltjej och blir som femte hjulet, känns inte helt så lätt heller. Från att ha varit sambo tidigare och har haft en tradition som sedan försvann, hur ska man då kunna skaffa sig en ny tradition som singel? Visst, om man vore ett gäng singlar så kunde man det, men nu när de flesta har en partner och traditioner så är det inte lätt. Jag är inte heller den som bjuder in mig själv, så jag får nog skylla mig själv lite.
 
Nåja, nu är det som det är, och min hälsa är inte riktigt som den ska vara, så det är lugnast att ha en hemmakväll. Kunde kanske bjuda in grannen, men nej, är inte på humör för det. Bäst att vara asocial helt själv :) Nu har jag varit lite deppig i mitt inlägg men det har man rätt att vara, för livet är så här. I alla fall för en del. Det kommer att bli bättre sa en vän till mig idag, men när? Ja, man kan väl alltid hoppas. Har en del roligheter inbokade framöver, så det går ingen nöd på mig egentligen, bara ikväll :) lite i alla fall...
 
UPPSKATTADE IDAG: DET FINA VÄDRET
UPPSKATTADE INTE: NYÅRSAFTON
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: