Sjuk söndag!

Vaknade helt förbi idag och jag var inte bakis men rejält sjuk!
Vilket inte ingick i min planering nu framöver..... :(
Jag skulle ut till lägenheten och bara torkar ur köksskåpen i stort sett,
och tänkte göra det själv, men det blev inte så....
Min son tyckte inte att jag skulle göra det för det var ju hans lägenhet,
visst, där har han ju rätt i, men tyckte att jag fixar det snabbt och jag behövde all plats i bilen till annat,
min mor tyckte att jag var för sjuk, så hon erbjöd att följa med och hjälpa till för hon är ju bra på det, sa hon :)
Vilket jag instämmer i totalt! :)
Och syster behövde handla till middagen!
Så sammanlagt blev vi fyra som åkte ut till Nybro, visserligen i två bilar, vilket var tur!
Dels för att jag var helt slut och febrig när vi var färdiga, så det hade varit jobbigt att fixa detta själv,
dels var det tur, att P kom runt med sin bil, så han fick med sig lite grejor också från lägenheten...
Ja ja, jag är lite optimist i mycket ibland :)
Underbara lilla mamma, vad skulle vi göra utan dig?
Hemma i Flygsfors så fick vi middag gjord av syster, vi blev många runt bordet och ändå var vi inte alla...
Hon gjorde någon kycklingrätt med mango chutney i som var väldigt god...
Därefter var jag helt färdig, och när jag skulle plocka bort från bordet,
så tog min äldste son mig i axlarna och bara ledde in mig i soffan och la mig ner....
Jag blir rörd ibland över hans omsorg över mig :)
Och jag var faktiskt helt förbi....
Avskyr att vara sjuk och inte kunna göra något och speciellt nu när man inte kan vara hemma från jobbet.
Kan inte lämna min kollega helt själv ju...
Fick serverat av kära mor, en dundermedicin, lite vattenmelon och någon småkaka för hon tyckte synd om mig.
Kaffe fick jag av sonen......Älskade familj!
Det var mycket rörelse där hemma nu på kvällen,
för syrran och Kim skulle ju hem till sitt,
och allt i våra bilar skulle packas ur för att få en tillfällig plats hos mormor,
och jag skulle försöka ta mig hem.
Jag tyckte inte om att lämna köket upp och ner hos mor,
men min son lovade att hjälpa till (vilket jag hoppas att han gjorde)...
Det var rätt jobbigt att köra hem faktiskt,
med en rejäl hosta som gjorde att man bara ville spy...
Kom hem, och var helt slut...
Det fick bli en dusch, superbroccoli och ett glas med dundermedicinen igen och två Panodil,
och hoppas att det blir bättre tills i morgon...
Nu så ska jag släcka lampan och försöka sova hela natten, med en hög med näsdukar på bordet och
jag kan komma lite senare i morgon så det går kanske bättre att komma igång då...
 
SÅ NU SÄGER JAG GOD NATT TILL ER ALLA ANDRA DÄR UTE
1 Systeryster skriven

Ja det va ju tur att jag tog min stora bil ut så du kunde fylla den också ;) så tre bilar behövde du för det som du egentligen tänkt få plats med i din lilla bil ;) det är tur vi känner dig som mamma sa :) haha

Ja mamma hon kan hon när det gäller städning :)

Svar: He-he, men jag hade ju faktiskt inte räknat med att tömma lägenheten helt på en runda...Men det blev ju bra att nu är den tom... Men ni får väl tänka på att jag inte var vid mina sinnes fulla bruk, jag var ju sjuk, tydligen sjukare än vad jag ville inse....
Och ja, mamma, hon kan när det gäller flyttstädning :)
Gitte Svensson

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: