Svårt beslut!

Har sovit rätt gott faktiskt trots min sjuka, men visst, några gånger har jag vaknat till av olika anledningar...
Har haft min ögonbindel på hela natten, rätt skönt faktiskt.....
Gick upp vid halv åtta, för min kollega fanns i alla fall på plats i "kiosken"...
Bäddade, klädde på mig, kurerade mig och skulle bara sminka mig,
sedan fick jag rejält hostanfall, och det var inget roligt....
Jag fick ge mig helt enkelt, meddelade min kollega om att jag fick avvakta med jobb eller inte...
Så nu blev det kurering av alla de slag....
Glass och varmt honungsvatten, Vet inte om kombinationen är så bra, men båda är rätt skönt i halsen.
Min bäddade säng fick bäddas upp igen....
Jag hade lite kvar av denna supermedicin mot hosta, får nog be om lite mer...
Kanske för sent att trycka i sig dessa, men jag har nu hållit på sedan i lördags med dem....
Varmt honungsvatten fick jag hos mor i går, men tyvärr så är min honung nästan slut...
Sedan så är det någon örtmedicin i burken som min mamma hade hemma,
jag tog några droppar med mig i smyg (förlåt mamma) men tog inte så mycket :)
Den smörjer man på näsan om man är täppt...
Det lustiga är att när jag har druckit den spanska dundermedicinen som jag också fick av mamma,
så blev jag jättetäppt bägge gångerna... Hmmm, undrar vad det är i den medicinen?
Till sist så blev det Varma koppen, sparrissoppa, kanongod, men jag måste helt enkelt byta ut mina koppar här hemma, för de är så jäkla varma att hålla i och när man är sjuk och vill ha något varmt i sig, så kan man ju inte sitta här och vänta på att man kan hålla i muggen....
De är jättefina, design Filippa K men som sagt, svårt att hålla i dem direkt!
 
Nu har jag vilat här hemma lite, ska göra det någon timme till, sedan ska jag ta ett beslut om att gå till jobbet en sväng. Det känns bättre, och vi är endast två denna veckan också, och det är måndag....
Jag kommer att stänga in mig i mitt rum, och undvika människor. Fördel att man kan välja på jobbet hur vi kan jobba. Min kollega offrar sig och sitter i luckan nästan hela tiden när vi är två som jobbar.
Och skriva diktat kan jag ju göra fast jag är förkyld....
Sedan får det bli en lugn kväll hemma, men får nog köpa på mig lite honung på vägen hem.
 
Ja, jag vet att jag är envis och lever för mitt jobb, men jag älskar ju det och känner ett ansvar för det.
Men hade jag varit en sjuksköterska så hade det ju aldrig funkat....
 
Jag har också konstaterat, att nästa gång jag ska flytta åt någon (nästa gång åt syster) eller själv, så ska jag förbereda mitt medicinförråd innan, och förbereda på jobbet att jag kommer att vara sjuk :))
Det verkar ju som så, att jag är allergisk mot flyttning. När jag flyttade in till Kalmar så blev jag liggande en hel vecka här med kartonger och huller och buller runt omkring mig och samtidigt hade jag en flyttstädning att göra i den gamla lägenheten! Det var en tuff vecka.....
Men så ska det inte bli nu.... (hoppas jag)....det får inte bli det.
 
Nu ska jag sluta ögonen ett tag till, sedan nya tag hoppas jag.
Det verkar ju vara skönt väder ute i alla fall, så man blir väl lite pigg då när man kommer ut...
 
KRAMIS
 
1 Systeryster skriven

Den spanska dundermedicinen täpper din näsa för att den ska rensa ut all skit ur din kropp ;) kan kolla om jag har några här hemma så kan du få några till :) så du blir frisk och inte smittar hela sjukhuset ;)

Svar: Ja, tack, det blir jag väldigt tacksam för... Jag kan behöva ta en när jag kommer hem från jobbet senare... Får bli halvtidsarbete nu ett par dagar...så gör jag någon nytta i alla fall, och så Mia inte får dra hela lasset själv. Blir mycket handsprit idag :)
Gitte Svensson

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: