Hunger nej, städning ja!

Älskade lördag morgon, den är nog det som jag värdesätter mest nu för tiden. Att ligga och dra sig, vaknar självmant och bara vara i fred i lugn och ro. Var hos en kompis på fredagskvällen, och vi gjorde inget särskilt, satt bara och pratade och drack lite gott och hade det trevligt, men ändå blev det rätt sent, så jag var trött idag. Drömde om mitt party som jag skulle ha ikväll, och det var världens konstigaste dröm. Kom ihåg det mesta när jag vaknade men nu är det mesta glömt. Men tyvärr eller inte, så blev det inställt ikväll och helt plötsligt hade jag en lördag där jag inte hade något inbokat! Mycket konstig känsla :) Men behövligt!
 
 
Vad vore livet utan ägg? När man inte har någon matlust och inget speciellt finns hemma som tilltala mig, så då får det bli äggröra med massor av ost och lite paprika. Men ärligt talat, det smakade inget, men det var mat i alla fall. Därefter så var det bara en sak som gällde, städning! Fanns inget mer motargument att inte städa!
Allt ut från toaletten, för man måste börja med det värsta och tråkigaste medan man har ork och energi!
Gick grundligt tillväga, och var nästan på väg att ta kort på något så jäkla äckligt men jag ville bespara er från detta. Antingen så får jag raka av mig håret eller skaffa en man som gillar att dona med avlopp :) Fy fan, vad äckligt med avlopp, och här har jag ändå tagit bort det värsta. Kände mig väldigt nöjd när jag slängde mig i soffan. Toaletten ordentligt städad, alla golv dammsugna och nytorkade och soffan och fåtöljerna dammsugna och allt dammat, även om jag gör mycket i fel ordning. Jag dammar alltid efter jag har fixat golven! Helknäppt! Går väl aldrig att ändra på. Även en maskin tvätt blev fixad och sedan som sagt gick luften ur mig!
Så nu sitter jag här i soffan med lite vin och titta på "Så mycket bättre", förutom äggröran endast ätit sex knäcke med ost! Hade faktiskt tagit fram lax. Känner mig trött och jag hoppas verkligen, att jag tar mig till sängen i rimlig tid ikväll, det vore skönt! Imorgon blir det annat göromål här hemma, får väl sätta upp någon stake och så.....
 
UPPSKATTAT IDAG: ATT JAG HAR STÄDAT, FICK LEDIG KVÄLL, FINT VÄDER
EJ UPPSKATTAT IDAG: EJ ÄTIT, FÖRLORADE ETT PARTYJOBB, EJ VARIT UTE
 
HAR EN SKÖN FORTSATT LÖRDAGSKVÄLL ALLA ANDRA!
KRAMIS!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: