Latmask ja, men inte bara jag...

Hade bestämt mig för att tvätta bilen den här helgen, och ja, jag är otroligt lat när det gäller biltvätt. Absolut nu när jag inte längre har tillgång till en tomt, där jag kunde tvätta den enkelt. Den var så otroligt skitig nu, och det var verkligen dags. Hade väl tänkt mig prova Tvättcenter i Färjestaden, men det var lång kö där och jag kände inte till hur det funkade där, så jag körde vidare hem till hemtrakterna, till Preem. Men det var inte bara jag som ville tvätta bilen en sån här fin söndag, så det var kö där med.
 
Det fick bli en cappuccino under tiden och jag städade lite enkelt i bilen.
Uttråkad? Nä, inte alls... He-he, tur att man kan surfa under tiden, men det närmade sig.
En ordentligt skitig bil!
Så blank och fin nu, och nu är det bara insidan som behöver städas grundligt. Det känns bra att jag fick tvätten billigare än vad det skulle ha kostat och jag fick rabatt på drivmedlet också, så allt helt okey. Nu hade verkligen mörkret fallit, även om klockan inte var så mycket än. Hem med alla mina kassar!
Mitt inköp hos Mys Blommor! Har vita krukor hemma hos mig, men jag gillade dessa....
Har aldrig haft någon blomma i hallen förut, men kände för detta nu och My sa till mig, att denna blomma behövde ha dagsljus, men jag gör ett försök och se om lampan kan bidra med något. Annars blir det flytt på den. De andra två blev placerade på soffbordet och på köksbordet i likadan kruka. De andra två blev placerad i vardagsrummet/sovrummet och de gamla slängdes ut. De var inte döda, men jag var trött på dem.
Visst ser det fint ut på mitt hallbord nu? Saknar något som jag skulle ha fixat i somras, men det blir kanske fixat nästa helg. Efter detta fixet så skulle det fixas mat. Hade lax upptinat i kylen som skulle ha ätits idag, men kroppkakorna kom i min väg så laxen fick bli matlådor!
Hmmmm, är detta palsternacka? Tror det i alla fall, var ett tag sedan jag köpte denna sak.
Småskar palsternackan i bitar och bara la över laxen.
Här har jag slängt på kvarg smaksatt med sweet chili och hackad ingefära. Ingen aning om hur det smakar.
Blev något konstigt täcke av kvargen, men det stod att det gick att använda i matlagning.
Kokte matvete till detta, och ja, vi får se hur det smakar imorgon vid lunchtid.
Här har vi godingarna, billiga blev de också idag, endast 54:- för fem stycken. Men det berodde på att de andra två var trasiga, så tjejen skickade med dem på köpet vilket jag inte sa nej till. De smakar lika gott ändå.
 
Har haft en bra söndag, och ja en bra helg. Trevlig fredagskväll med en vän, en lördag där jag städade och donade och hade tv-kväll, en söndag där jag shoppade mycket billigt och gjorde en utflykt med mig själv i brist på annat och fick bilen tvättad och nya blommor i mitt hem. Nu tittat på sista avsnittet av Maria Lang, så nu ser jag slutet på Love Actually, en härlig film också, men sängen ropar intensivt på mig. Imorgon blir det en lång dag, med både arbete och trevligt nöje på kvällen :)
 
UPPSKATTAT IDAG: ALLT!
EJ UPPSKATTAT IDAG: BLEV INGET! JO, KANSKE, VÄRK I KROPPEN OCH TRÖTT!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: