Söndag hos Mys blommor!

Efter att ha haft mitt sköna helgmorgonmys i sängen med dagens enda kaffe, så gjorde jag mig i ordning för att ta mig en tripp över till Öland, vilket var länge sedan. Var i behov av att byta ut två av mina krukväxter så en tripp till Mys Blommor passade bra den här soliga söndagen.
 
En helt underbar vinterorkidé, som jag gärna velat köpa.
Är inte så väldigt förtjust i julstjärnor men dessa var lite annorlunda så dem gillade jag.
Ett helt underbart arrangemang men ett pris som jag tyvärr inte har råd med.
De här blommorna såg lite ledsna ut, men jag tror att de ska vara så här, lite mysiga faktiskt.
Små söta arrangemang, enkla men söta!
Mysiga med alla tända ljus som fanns i butiken.
Den här lite annorlunda växten blev jag lite nyfiken på, men avstod för tillfället.
Tomtefar höll uppsikt över butiken.
Ett rejält nyckelskåp, vet en familj som skulle behöva ett sånt här.
Kanonläckra i rött, ville också ha.....
Söt ljuslykta, kanske skulle få bli en julklapp till någon i familjen?
Åh, dessa luktade så gott! Vill också ha men avstod denna gång!
Efter en längre tids strosande inne på Mys Blommor så höll solen på att gå ner.
Moln mot norra Öland och solen från söder, och jag tog mig en sväng in till Arontorps kroppkakor.
På hemvägen så var solen mycket lägre ner och eftermiddagen höll på att gå mot sitt slut, men jag hade haft en trevlig stund på Öland. Jag handlade i dag fem blommor och tre krukor med 30 % rabatt, så rätt nöjd! Jag tycker, att det är trevligt att åka till Mys Blommor. Bara gå där och strosa och titta på allt. Trevlig personal, en rymlig butik så man går inte på andra kunder och det finns massor som man vill handla. Sedan är det nära till hands att köpa hem lite goa öländska kroppkakor också, och idag hade jag tur, för jag köpte tre och fick fem, så även där blev det rabatt :) En bra dag helt enkelt, kan det bero på Black Friday?
 
UPPSKATTAR IDAG: SOLEN, AVKOPPLING, INGEN STRESS, BRA INKÖP
UPPSKATTAR INTE IDAG: ???
 
1 Systeryster skriven

Ljuslyktan var ju jättesöt :)
Men den där röda fikusen skulle inte jag köpa för det där priset... Va ju ett hutlöst högt pris!
Men var väldigt fina saker :) K undrade om du fotat hela butiken ;)

Svar: He-he, det var priset för en annan blomma bakom. Jag såg inte det förrän jag kom hem. Och ja, nästan hela butiken, nä, det är massor i den butiken. Jag fick lägga band på mig själv med fotandet....
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: