Sopparöra!

Idag har det varit städning på schemat, för jag väntade besök på kvällen och när jag väl får besök så måste jag alltid städa, he-he, jag skulle verkligen behöva ha besök lite oftare. Som vanligt så kommer jag igång alldeles för sent, men jag jobbar effektivt när jag väl sätter igång. Hittade mitt köksbord, hittade mitt köksgolv och såg ännu en gång hur mycket kläder som jag har och som har krympt i tvätten :) och hittade även lite möbler i vardagsrummet. Alla inneboende fick flytta ut, och toaletten fick sig en omgång! Kändes bra, och jag var redo för resten av dagen som bestod i min buggkurs vilken var ännu roligare idag. Hade några rätt bra dansturer med några av grabbarna. Det är roligt att dansa med någon som för bra och lätt att följa.
Gjorde ett storkok idag, något som mina söner brukar gilla och det är perfekt att göra en söndag inför en arbetsvecka. Ett enkelt recept att göra och går rätt snabbt också.
Så detta bjöd jag min son med flickvän på ikväll, min goda köttfärssoppa och goa knäckebröd med ost. Efterrätt blev smarrig glass från Triumph, lakrits/chiliglass och mangosorbet. Fast P åt flera portioner så blev det mycket kvar till lilla mig.
Vilket passar mig perfekt inför en arbetsvecka. Fram med matlådorna och fylla på. Imorgon så är det ingen soppa längre utan köttfärsröra för pastan sväller ju rätt mycket och just den här pastan tyckte jag var snabb på att svälla som ni ser. Men gott är det...
Så där ja, ingen matlagning på hela fem dagar. Det är ju kanon, och efter jobbet så får det bli någon mjölkdrink eftersom jag har tre liter mjölk i kylen och en massa olika pulver här hemma. Desto mer tid för promenader och annat som jag behöver pyssla med. Det känns bra, att jag har kommit in i det här med storkok på söndagen, och som sagt, mig gör det inget att äta samma rätt i fem dagar, ja det blir ju faktiskt sex dagar. Bara det är gott!
Varsågoda, om ni vill prova att göra den här soppa. Men frågan är, varför tog inte gästerna hand om disken? Det tycker jag faktiskt att de kunde ha gjort, i alla fall min son, he-he, för tänk så många gånger som jag har diskat efter honom :) Vi hade i alla fall en trevlig stund, och S fick se P som en liten kille på alla kort som jag har hittat i mitt förråd. Ja, han var en gullig pojke när han var liten :)
Nu får min kropp sig en genomkörare i min massagestol vilket var behövligt efter att ha jobbat två kvällar och sedan lite städning och buggning idag. Det ska bli skönt att krypa ner under täcket när söndagsfilmen är slut, eller ja det gör jag nog innan.
 
SOV SÅ GOTT ALLA DÄRUTE, IMORGON NYA TAG!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: