Placebo och sjukgymnastik!

Man tror att saker och ting ska bli bättre och likaså vissa sjukdomar och skador men tydligen inte! Är så förbaskat trött på att inte kunna sova en hel natt, och i natt åter igen riktigt ont i benet och bara legat och gnytt och kanske någon tår föll också. Nu skiter jag i tolv timmars-regeln om att äta morfintabletterna. De verkar ju inte och jag börjar nästan tro, att det är placebotabletter som jag har i min ask! Eller kan man inte vara mottaglig på vissa droger/läkemedel? Jag hade stor förhoppning på detta läkemedel, men antingen är min värk fruktansvärd stark eller är jag inte mottaglig. Ont har jag i alla fall, och värre blir det!
Hade bokad tid till sjukgymnasten idag och jag hade räknat med att cykla dit, så jag fick i gång benen, ja hela kroppen för jag upptäckte ju i fredags att det gick rätt bra att cykla en liten bit i alla fall. Undviker att köra bilen. Men det öste ner när jag kom ut, så det fick bli bilen men innan jag kom ut till den! Alltså jag hade så fruktansvärt ont så jag ville bara falla ihop på väg ut till bilen, och då hade jag den gudskelov parkerad rätt nära mitt hus. Förstår inte varför det inte blir bättre för nu har jag vilat i en vecka, inga promenader, ingen powerwalk och ingen långcykling och jag ska röra mig i den mån det går gällande smärtan, men det funkar ju inte!!! Har inte tålamod till sånt här! Vill inte gå hemma, vill jobba och helst vill jag ut och springa och röra på mig.
Besöket hos sjukgymnasten var inget trevligt, jo indirekt var det väl okey och jag fick fyra stretchövningar som jag ska göra flera gånger dagligen för att försöka få loss nerven som sitter fast i min jäkla skinka någonstans! Något diskbråck ansåg inte sjukgymnasten att jag har för jag har inte ont där man ska ha ont när man har diskbråck. Ja, det var ju positivt. Men det har jag nog inte trott själv och det var akutläkaren som misstänkte det. På bänken hos sjukgymnasten så låg jag på magen och han vinklade upp mitt onda ben så att min fot nästan skulle nudda min skinka, och ÅH FAN vad ont det gjorde och tårarna rann och sminket rann och ja, jävligt ont helt enkelt. Jag kunde inte lägga benet rakt ut längs med det friska benet när jag låg på rygg så där kom de där jäkla tårarna fram igen. Ja, han fick nog se min värsta morgon idag. Dessutom hade jag inte mina snyggaste underkläder på mig!!!! Vad tänkte jag med? Ja, med min tablettmissbrukande hjärna antar jag. Och benen orakade och mer därtill! Alltså en "medelålders" gråtande kvinna med sminket rinnande och med håriga ben och osexiga underkläder, herregud vilket jobb han har!
 
Han trodde nästan, att det var en annan nerv som var i kläm, eftersom det mesta av värken var på framsidan av benet, så nu ska jag töja glutealmuskeln. Ja, jag gör vad jag kan för att få bort detta för jag står inte ut. Eventuellt provar akupunktur också, för det har jag bra erfarenhet av från tidigare besvär. En annan sak som låter intressant är att få hjälp av TENS. Ja, den diskussionen får vi ta på fredag när jag ska dit igen (med snyggare underkläder, ha-ha, men de håriga benen får nog följa med för jag kan ju knappt röra mig så hur sjutton kan jag raka mig då?).
 
Skämt åsido, inget i-landsproblem men något som störde mig i alla fall mellan gråtattackerna. Fick strunta i jobbet på eftermiddagen vilket jag givetvis inte hade räknat med, men som sagt, värken tog överhand. Tog mig en näve med tabletter och kröp till kojs och sov några timmar utan värk faktiskt.
 
Har också fixat fram kryckor till mig, som jag tänkte testa att använda ibland, främst när jag ska gå någon längre sträcka, som till exempel till jobbet. Aldrig gått med kryckor så det kan bli en upplevelse! Jag vet, att jag låter gnällig här nu, och det är jag också, för jag avskyr mitt liv just nu. Vet absolut, att det finns människor som har det mycket värre men trots det, så är ju sitt egna liv sitt käraste.
 
Imorgon blir det en bilfärd igen, men gudskelov så ska jag inte köra. Jag och yngste sonen ska ner till Lund med äldste sonens bohag och annan packning, för nu får han sitt studentrum imorgon. Känns bra för oss alla, att han nu kommer på plats. Men har ju inte kunnat inhandla så mycket som jag har velat till honom, men han kan faktiskt handla själv säger han, ha-ha, ja, jag vet, men jag är ju mamma! Han tyckte ju, att jag skulle sjukskriva mig idag för att vila inför imorgon och han fick ju som han ville.

UPPSKATTAT IDAG: MINA ÖVNINGAR
EJ UPPSKATTAT: MIN HEMSKA VÄRK
 
Håll tummarna så att jag får sova någorlunda!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: