Lataste dagen av alla!

Ska absolut inte skriva hur länge jag sov idag, men skönt var det. Regnet öste ner utanför fönstret, det var mörkt och ruggigt fast det var dag! Perfekt för en tv-dag (igen). Min planering var gymmet idag, för det har varit en fruktansvärd lat vecka och mycket mat och dryck och julgodis och ingen motion!!! Men vem fanken vill gå ut i det här vädret? 
Den balansvågen är alldeles för mycket åt ett håll nu, så nu gäller det att hitta motivationen och orken igen. Men vet, att bara jag kommer i gång igen med träningen så får jag energi. Väskan är packad vid dörren för gymmet imorgon efter jobbet. Och följer väskan med till jobbet så blir det gymmet. Det tråkiga i mitt liv, att jag måste röra mig varje dag för att behålla min viktnedgång, och ibland så blir det såna här dagar som det nu har blivit, eller att man blir sjuk. Men jag behöver ju mer viktnedgång, och det är mitt egna fel att det inte blir mer.
Förutom att ha haft dåligt samvete över mitt liv, så har jag varit på besök hos en anhörig på sjukhuset, vilket kändes bra. Kollade även över läget inför morgondagen, för jag måste tydligen jobba imorgon. Ha-ha, ja den där söndagsångesten inför en ny vecka, men det är bara tre dagar så det ska väl gå bra, men jag är ju allergisk mot väckarklockan.
 
Inte ätit speciellt mycket idag, lite lussekatter, en Varma koppen men är inte hungrig. Ja, jag vet, inget bra om man vill gå ner i vikt. Men har inte haft någon lust idag att äta eller att laga något käk, har inte ens någon matlåda tills imorgon, men det löser sig alltid.
 
Har nu tittat på En plats i solen, med Annika Bengtzon, och lika bra som vanligt. Väskan är packad vid dörren, muggen med min frukost är fixad i kylen, äggen är kokta. Ska nu försöka komma i säng och läsa lite innan John Blund kommer.
 
UPPSKATTAT IDAG: SJUKBESÖK
EJ UPPSKATTAT: INGEN MOTION
 
Kramis och natti!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: