Trött men nu pigg av.....

Har haft en otroligt jobbig sömnlös natt och vet inte varför, ville bara somna men det var mycket svårt. Kanske berodde på att någon tittade på mig där jag låg i sängen?
Så idag har jag kunnat somna sittandes vid tangentbordet, men har inte gjort men mycket nära. För att bli piggare, så tog jag mig en promenad efter min lätta lunch idag. Det kändes bra och uppfriskande verkligen!!
Hamnade högst upp i kirurghuset och kunde blicka ut över mitt område där jag bor och ut över havet. En underbar dag, så jag traskade ner från plan 8 till plan 2 där jag kom ifrån och gick ut i solen. Alltså, jag gick lite trappgång på lunchen :)

Ja, ni kan läsa själva! Blev i alla fall två kilometer. 
Även om jag gärna hade velat gå hem för att slänga mig i soffan av trötthet, så tog jag min väska och gick ner till gymmet och rodde 4 650 meter. Kändes bra. Helt ensam! Skönt! Bra musik på radion så jag kunde sitta där och sjunga med....
Körde bara arm- och axelövningar idag på gymmet. Hittade en kännbar övning för gäddhänget, puh, den kändes. Tre omgångar med varje maskin och körde så många repetitioner som jag orkade per gång med lite tyngre vikter än jag har haft innan. Tänkte spara benen ikväll, men de har verkligen fått motion, genom trappgången och rodden, och även promenaden till affären och hem. Väl hemma så gjorde jag jägarvilan direkt ute i mörkret och det gick bättre idag fast det var tio sekunder längre men idag spände jag magen så ländryggen var klistrad mot väggen och det var skillnad. Har faktiskt aldrig satt mig in om jag har gjort övningen rätt, vilket är väldigt fel av mig.  
Så benen fick inte vila idag. Förutom jägarvilan så gjorde jag 120 squats inomhus och det går lättare om man står på till exempel två böcker med hälarna. Det tipset fick jag förra gången jag gjorde en squatsutmaning genom Johanna Toftby.
Givetvis blev det magövningar idag också. Det börjar kännas lite i magmusklerna nu, men långt kvar tills det syns. Har ju så enormt mycket att arbeta bort. Tagit många år för att få den hyddan som jag har, så jag kan ju inte begära att den ska försvinna på en vecka, ha-ha... Räknade inte magövningarna, körde på i tre omgångar så länge jag pallade och sedan gjorde jag lite squats mellan. Även armhävningarna och plankan givetvis, och visst känns det att jag har kört armar ikväll. Roligt att känna att man har varit duktig.
En lätt kvällsmat, alldeles för sent men måste ju äta. Keso och blåbär och lite agravesirap på.
Goa nyköpta knäcke med makrill, mums.
Ingefära/citronte. Har ätit små portioner av allt idag och lite kokta ägg och frukt. Känner mig inte utsvulten och det är jag nöjd med. Man ska inte stoppa i sig bara för att!
Träningsväskan ställdes direkt vid dörren när jag kom hem, men när jag gjorde mina squats så bestämde jag mig för en vilodag imorgon, ha-ha, ja gjorde jag det? Flyttade i alla fall på väskan, så den inte följer med imorgon, men min planering i mina tankar är att göra ett pass med Leila här hemma imorgon. Eller blir det bara utmaningarna? Har redan en planering för nyårsafton, vilken motionsform det ska bli då.
 
Vill delge er mitt kanontips om att komma iväg för att träna, och det är att ta med er träningsväskan till jobbet (hur jobbigt det än är att bära den), för ni vill inte gå hem med den oanvänd!! Inte jag i alla fall. Ni som redan tränar gör ju detta redan, men alla ni andra nybörjare som mig själv kanske gillar tipset?
 
UPPSKATTAT IDAG: MOTIONEN
EJ UPPSKATTAT: TRÖTTHETEN
 
Nu ropar kudden på mig!
Ingen måne som ska lysa på mig inatt tack!
Natti!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: