Grön smoothie!

Idag innan jag stack hemifrån så kände jag, att jag behövde kanske något mer i magen än en kopp kaffe och ett kokt ägg och eftersom jag räknade med att jag skulle äta middag hos mor senare på dagen så gjorde jag mig en smoothie. Var egentligen inte hungrig, men den slank ner ändå...
Hade gamla vindruvor och en gammal kiwi som jag skar i småbitar.
Hällde på två matskedar naturell yoghurt och en skvätt mjölk och givetvis chiafrön.
Rev även lite färsk ingefära och slängde i.
Eftersom det var vindruvor och kiwi så kände jag att det behövdes lite sötma, så en klick honung i.
Efter en titt i skåpen så blev det även lite kokos över det hela.
Den ser rätt god ut, men den var rätt sur, så mer sötma i hade behövts men den slank ner så fint ändå. Några vindruveskal som inte hade blivit mixade ordentligt men som sagt, allt åkte ner. Jag klarade mig på denna ända till kvällen när jag fixade middag hos mor, se nästa inlägg.
 
1 rememberthiis.blogg.se skriven

Gott:))

2 ɑ n n i k ɑ skriven

Gott!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: