Avfärd till något utmanande!

Ja, det har ju kommenterats om att jag åker själv på den här resan, och jag instämmer!!! Varför gör jag detta? Kan inte svara riktigt på det själv, försökte få med en del nära vänner men det var jobb, barn, dålig ekonomi och etc. Jag kan ju inte tjata ihjäl dem så jag fick ju bara gilla läget! Kunde alltså inte övertala någon av mina vänner, vilket var beklagligt och jag hade ju bestämt mig för att åka! Det var inga negativa kommentarer som sagts, utan mer beundran över att jag vågade göra detta. Jag har nog inte riktigt tänkt så själv sedan jag beställde resan, utan jag var bara mer bestämd att jag skulle göra detta nu när jag fyllde XX år. Men nu när det närmade sig, så blev jag fundersam på hur jag skulle klara detta, så ger man sig in i leken får man leka tåla, så det var bara att packa sin väska vilket inte var det enklaste som ni ser.
Ja, som ni förstår fick jag plocka ut en del och nu på plats så inser jag att jag hade kunnat plockat ut mycket mer. Tyvärr fick joggingskorna stanna hemma, men även det i efterhand så var det en bra idé. Springa får jag göra när jag kommer hem.
Lämnade Landvetter i strålande sol och det hade väl kanske känts bättre om det hade ösregnat för min del, men nu på plats så har jag det bättre än hemma i Svedala. Jag kände mig rätt ensam när jag gick omkring på flygplatsen och då ärligt talat, så kände jag mig ynklig faktiskt.
Hade fått första parkett på flyget, och fick trevliga stolsgrannar, ett gift par från Alvesta, vars systern till kvinnan var ihop med en kille från Madesjöskolan. Ja, det är konstigt vad världen är liten ibland. Nackdel med första parkett var att det fanns ju en toalett framme hos flygvärdinnorna och jag fick ett antal ändor uppkörda över mina drinkar. Ha-ha, ja en del värre än andra. Men vad tänker man med i ett trångt flygplan? När jag själv gick på toaletten så fick mannen hålla i mitt glas för det hade inte stått säkert alls.
Innan jag slog mig ner på flygplatsen med en öl, så gick jag runt och strosade lite och hamnade i Victoria Secrets-butiken. Hmm, inte min prisklass vill jag lova, men visst snygga underkläder och väskor av alla format!
 
Fick nöja mig med Mums-Måns och en öl och en liten shot i väntan på flyget. Alla köpte något att äta, men jag hade ju beställt mat på flyget och jag är ju sällan hungrig så det var bara att slänga pengarna i sjön tyckte jag. Bättre med en öl! :)
Ja, jag ser min väska klart och tydligt. Ha-ha, vad tjock väska! Men jag slängde ner rejält med läsning till mig, och det tog rätt mycket plats och det mesta av läsningen ska inte med hem! Några skor mindre också hem. I alla fall säker på att min väska kom med planet.
Började färden med en gin och tonic, vilket satt fint! Nackdelen är ju, att man måste köpa allt på en gång, så jag hade tre glas, två med is i, två burkar, två små spritflaskor och en liten vinflaska! Bordet är ju inte något enormt bord!
Mycket god mat må jag säga. Rostbiff och potatissallad! Jag har nog aldrig klagat på flygplansmaten, men jag är ju inte så kräsen av mig heller.
Fick även en förrätt, lax med några "saker" till. Kommer inte ihåg riktigt vad det var för något, kanske några rotfrukter? Gott i alla fall!
En smarrig efterrätt, som jag misstog mig på. Är inte så superförtjust i söta saker, men den här smalt i munnen, så god var den.
Gott uppvärmt bröd också med god mjukost på! Mums! Och till all den goda maten, ett gott rött vin till.
Avslutade flygturen med en bacardi och cola där isen nästan hade smält. Gott!
 
Visst vill man bara hoppa runt i de fluffiga molnen? Jag hoppas verkligen, att jag kommer till himlen så jag får hoppa runt här. ;)
Jag och mina stolsgrannar hade en diskussion om varför det är så jäkla viktigt att det här skynket hela tiden ska vara fördraget när flygvärdinnorna är där innanför. Man fick ju gå på toan, och gud nåde den som inte drog för skynket efter sig, då gjorde någon flygvärdinna det med en väldig kraft. Vad döljer det sig för några hemligheter där?
Jag hade mycket att bära, eftersom jag "råkade" beställa alldeles för mycket vin på nerresan. Så det var tungt för mig, men själv skylla själv ha!
Jag beundrar de grekiska busschaufförerna. De kör som bara den på dessa smala gator och ändå händer det ingenting. Givetvis gör det men inte när jag är med i alla fall. Katterna springer i rasande fart över vägarna. När vi kom till hotellet som har en enorm uppförsback och kurva, så gick bussen trögt upp och sedan backade han ändå upp till huvudentrén. Har alltid beundrat dem när jag har varit iväg och rest, för de är skickliga.
En mycket fräsch toalett med duschkarbin. Detta är jag inte van vid föregående resor med exet som alltid skulle åka ospecat. Där visste man aldrig var man hamnade och vad man fick för rum.
Ett stort rum var det också och en massa garderober och skåp. Jag skulle kunna få rum med hela min garderob hemifrån. Har inte tagit något bild på hallen, som består av åtta lådor och två stora skåp med hyllor i och en garderob med galgar där jag har lagt in hela mitt klädförråd!
En skön uteplats, men tyvärr ingen havsutsikt. Men vad gör det? Jag ligger ju vid poolen och stranden hela tiden.
Sängen är skön, kanske lite för hård men jag har sovit gott de två nätterna som har hunnits med. Så skönt att bara gå upp och sedan är det bäddat när man kommer tillbaka efter frukosten och stranden. Ännu bättre på kvällen så har de vikt upp det tunna lakanet på båda sidorna, fast jag bor själv här. Det är ett underbart hotell som jag bor på. För första gången i mitt långa liv, så hade jag en ung pojke som tog upp alla mina saker. Mycket trevlig ung man, och han och säkert andra står utanför hotellentré hela tiden för att serva människor som kommer hit. Det kallar jag för service!
Här är det tunga bagaget! Mitt läsbord här i rummet. Gamla tidningar, ja jag vet, men de ska också läsas! Syrran väntar på en av böckerna, så jag får väl läsa ut den när jag läst alla tidningarna. Men som sagt, tidningarna får stanna här nere.
Mitt klädförråd, och det är ett skåp av alla som jag nämnde.
Så här tillbringar jag tiden om kvällarna innan jag lägger mig. Sittandes utanför mitt rum med något läsande och ett glas vin och lite ouzo.
Jag trivs här nere, men visst lite ensamt är det. Men har lärt känna tre gamlingar från Uddevalla som jag hängde med igår kväll, kommer i senare inlägg. Mycket trevliga. Det är ont om snygga singelmän här, men det är nog lugnast att inte blanda mig ihop med någon man. :) Men man märker på personalen, att det tas alltid för givet att man är två. På frukostbuffén så kommer de alltid med två kaffekoppar etc. Det är nog lite ovanligt ändå att man reser själv på såna här charterresor. Jag har två timmars gratis wifi varje dag, så det gäller att skriva på här. Annars kostar det 10 euro för en dag, men jag reder det med den fria wifin, och sedan åker mobilen på ibland ute vid poolen.
 
UPPSKATTAT: ATT JAG ÄR PÅ SKIATHOS
EJ UPPSKATTAT: ENSAMHETEN (IBLAND)
 
Kramis, jag återkommer med fler inlägg.
 
 
 
 
 
1 Jane skriven

Hej kusin!
Jag tycker det låter som en härlig semester och en härlig inställning till saker o ting. Ha det gott i värmen. Hälsningar Jane

Svar: Hej och tack.... Ja, jag njuter av den. Lite ensamt ibland, men ensamheten kan vara skön ibland också.
Gitte

2 Systeryster skriven

Ja flygplatser kan bli lite segt, men tänk alla gånger jag varit själv på flygplatser :/ man vänjer sig ;)

Verkar mysigt och jag blir verkligen sugen på att resa :) sjukt länge sen jag va iväg :/ och får nog ta en tur till Grekland någon gång :)

Njut nu de sista dagarna!

Svar: Ja, du syster, det här gav mersmak, även om jag är själv. Jag har ju märkt nu, att jag klarar mig rätt bra faktiskt, he-he, men varför skulle jag inte göra det? Det är väl det här med att smörja ryggen....
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: