Banana beach!

När jag gick vidare från Koukounariestranden så gick jag vidare för att leta rätt på Banana Beach, som ska vara en nudiststrand. Hade ingen aning om hur långt men jag letade mig fram och kom in på några sandiga vägar och rätt många bilar kom körande och även en man som gick bakom mig en bit! :) Jag gick och gick och gick, uppför och nerför och det var dryga backar men bara att kämpa på!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här blev det också ett dopp! Nej, förresten två dopp blev det! Jätteskönt i vattnet och fin sandbotten.
 
 
Mina fötter fick jobba idag, men det behöver de. Jag gick inte direkt hem, för nyfiken som jag är, så tog jag åt vänster vid Banana Beach-skylten istället. Och det blev en bit att gå innan jag kom hem, gick runt några sjöar, ja inte superstora men tillräckligt. Hamnade faktiskt vid den supermarket som jag brukar handla vid, och det passade bra för jag köpte hem lite gott och blandat!
Jag misstänker att jag nästan gick en mil, innan jag var hemma och jag var sliten. Framför allt att gå i bikini så långt med så feta lår som jag har nu för tiden, ja, jag fick skavsår!!! Aj aj, jag ville bara knäppt med fingrarna för att komma hem, men det var bara att trava på! Visserligen är jag lite vågad ibland, men att lifta med någon grek, nä, något förnuft har jag faktiskt. Absolut inget ont om greker, för de är superhärliga människor, men det kan väl finnas "rötägg" här också. Jag och tre tjejer höll på att bli "uppraggade" av en envis taxichaufför i torsdagsmorse, så visst finns det "jobbiga" människor här också. Lite smörjning på skavsåren och en dusch och sedan ner till hotellets ena restaurang, vilket kommer i nästa inlägg. Jag måste ner och äta lite i baren nu, efter att ha varit en lång dag på havet och Skopelos.
 
Ha det så gott så länge, själv är jag rätt trött efter dagen!
 
1 Systeryster skriven

Va det inte bättre att duscha först och smörja sen? ;)

Svar: Duscha???? Jag tog ju ett och flera bad! Smörja?
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: