MR röntgen!

Ja, mitt problem när jag la mig i går kväll var ju, att skulle jag orka upp till en sån tidig bokad tid??? Jag var i vilket fall som helst glad över att äntligen fått en tid för en röntgen, så det var inga problem med att gå upp i dag.
Första bekymret var, att jag skulle gå från ingången i källaren ända bort till hissarna och det är en bit, i alla fall när man har problem att gå och inte har gått någon längre sträcka på snart fem veckor! Om det hade kommit en ung pojke som hade kört transportvagnarna så hade jag hojtat och bett om skjuts, men det var en "neutral" kvinna som körde i väg med dessa vagnar, så jag kom mig inte för att hojta. Ja, jag hade absolut bett om skjuts om de unga killarna hade stått utanför vaktmästeriet.
För en gångs skull var jag i tid. Jag hade fått en tid av en kollega, 7.15 och det var god marginal. Sedan skulle jag följa de svarta markeringarna i golvet. Kom precis på en bra idé för oss på hjärtsektionen. Började få lite ont i mitt ben, så jag hade väl hoppats på att få sätta mig i väntrummet och vila men det var direkt "längs med de svarta prickarna i golvet"!
Nä men, titta, nästan min arbetsplats! Ja, jag skriver i alla fall om dessa undersökningar. Tänk vad många hjärtan som har räddats innanför dessa väggar! Denna personal som jobbar bakom denna skylt är guld värda! Ja, nu ska jag inte nedvärdera övrig personal inom landstinget, för då nedvärderar jag mig själv och det vill jag absolut inte. All personal inom landstinget är guld värda!
Men dessa människor som alltid står redo när det kommer in en patient med hjärtinfarkt är beundransvärda. Jag känner mig trygg med personalen här i Kalmar när det gäller hjärtinfarkter, vilket känns skönt när/om det händer i min familj och i min bekantskapskrets.
Det känns väldigt skönt att bara fylla i NEJ över hela blanketten, så jag är trots allt rätt frisk!!
Mycket fint väntrum!
Hmmm, detta ska jag nog ta med mig också....Mysigt!
 
Nu blev det så här idag, att jag fick gå tillbaka till jobbet för det var krångel på labbet så de ringde mig efter en stund, så jag fick gå tillbaka så för att göra undersökningen, så i dag har jag fått gå mer än vad jag har gjort någon gång under fyra veckor. Så nu väntar jag bara på beskedet, men jag är nog inte speciellt orolig eftersom det har gått framåt senaste veckan.
Jag är nästan som vanligt, förutom att jag får lite ont i perioder under dagen och då får jag sätta mig ner och ta det lugnt. Älskar att jag kan cykla, och i dag efter jobbet så cyklade jag ner till biblioteket för att byta bok och sedan hem. Solen i vägen hela tiden, och det var flera gånger som jag inte såg cyklister som jag mötte, men vad gjorde det för jag kände glädje över att jag känner förbättring, att vädret är underbart och att jag älskar att cykla.
 
UPPSKATTAT IDAG: ALL FÖRBÄTTRING!
EJ UPPSKATTAT IDAG: ???
 
Lycka över att jag blir bättre,
och jag älskar att cykla!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: