Höst? Sommar? Ja, vad är gränsen? Prosecco??

Alltså, varför jobbar man nu? Det är helt underbara dagar, och där sitter man inomhus!
Ja ja, det är ju bara att gilla läget. Men i våras så kände jag att man borde ta lite semester i maj, då det var underbart väder. Nu känner jag att man borde ta semester i sen augusti, då det är underbart väder nu. Ja, i alla fall vet jag, att det är perfekt att åka utomlands i slutet av augusti, då jag och mitt ex alltid gjorde det. Ja, det var då det! Nu åker han med den som tog över mitt hus!!
Bitter jag??? Nä, inte alls!! (stor lögn) Ja, det kan ju bli ett inlägg någon gång framöver.....
 
 Nu har man bara sig själv att ta hand om, så visst, jag kan ju åka när jag vill men då blir ju oftast helt själv för man kan ju inte räkna med att sina singelvänner alltid kan ställa upp när jag vill åka utomlands! Jag vill ju gärna ta en restresa lite då och då, men nu ska jag ju till Alicante om en månad!!! Yes! Så jäkla kul!
 
 
Bilder från tidigare Alicanteresor med Jespers Personlige Tränare.
 
Där kommer jag att vara om en månad, och det ska bli så jäkla kul!!!!
 
Det här året ska jag leva på länge, ja lite av förra året också då jag var i Skiathos själv, vilket var en underbar upplevelse (för det mesta). Men i år har jag varit i Barcelona "själv", ja med 24 okända tjejer (och en kille) från hela Sverige, sedan blev det en liten tripp över till Polen över ett dygn vid semestern och nu ska jag till Alicante där jag bara känner två personer av tio. Och där ska det bli så jäkla kul!!
 
Men jag vet vad många tänker, "träningsresa, ja vi vet hur förra var!", ha-ha, ja det var ju ett misstolkande av mig, men detta är verkligen en träningsresa och som jag har sagt innan, kanonkul!!!
 
Ja, nu kom jag in på något annat som det inte var tänkt att skriva om, men det kom in i mina tankar när jag tänkte på höst, resa etc....
En sak som jag retar mig ofta på, är hur cyklister ställer sina cyklar! Som här utanför Telenors butik ikväll. Jag är den ende som ställt sin cykel i själva cykelstället!! Hur svårt ska det vara??? Att föra in sitt däck in i skåran (oj, det blev lite fel kanske), och låta sin cykel stå där i stället. Näää, inte det inte!!
Ställ den lutande på cykelstället, lätt som en plätt ju att ställa cykeln så. Och lätt att stjäla cykeln också!! Och det viktigaste, att den tar plats för oss andra cyklister som vill låsa fast sin cykel i cykelstället!!!!
De som är lata att ställa sin cykel på cykelstället, låser ju bara sin cykel med vanliga låset. Själv låser jag min cykel med två lås, för jag är rädd om min cykel och i Kalmar stjäls mycket cyklar. Vilket görs säkert i alla städer!
Men till min irritation, ja, det är ju att det är mycket "svårare" att ställa våra cyklar i stället rätt, vi som vill använda cykelstället på rätt sätt! Och vill låsa vår cykel på rätt sätt!!!
Ja, jag kommer nog aldrig förstå problemet med att ställa cykeln in i skåran!!!!
Hur många minuter tar det egentligen extra???
Hur många sekunder?
Kanske bara fyra sekunder!!
;) ;) ;)
Underbar vy när jag cyklade från centrum!
Sol och höstlöv på marken!
Ja, jag kände direkt när jag cyklade här, att sommaren höll på att gå över till höst!
Vid hemkomsten så fick jag se det här när jag skulle ställa in en flaska i kylen!!!
Vad har hänt??
Jo, det var den här som var skyldig! Jag hade känt, att hen hade spänt på sig de senaste dagarna, fast inte tiden var ute. Och nu idag, så fick hen nog!! Ja, hen sprutade helt enkelt ut allt bakvägen!!
Jag förstår inte vad som har hänt med dessa förpackningar, ja främst min kvarg som jag har köpt i ett år minst. Den senaste tiden, så har detta hänt flera gånger, att den har svullnat upp långt innan bäst före-datumet. Aldrig sprängt sig!
Hmmm, konstigt och inte bra. Älskar denna kvarg!
Trots att jag kom hem till en kvargsprängning i min kyl, så ville jag gå ut i solen!
Man har den rätten att unna sig, när man har jobbat en otroligt lång dag (bara mina timmar, men lång ändå), när det är en solig kväll (sommaren är inte slut än), vill inte sätta mig inne i en lägenhet (därför glad över att ha en gräsmatta) och för att det är lill-lördag och för att livet är värt att njutas av!!

Jag köpte flaskan för att den var så otroligt fin, med fint meddelande och att det var ett Proseccovin, ja, det är i alla fall från Italien. Flaskan kommer givetvis bli en prydnad i mitt hem.
Är nykomling bland alla dessa olika mousserande sorter. Men jag lär mig väl....
Rekommenderar detta vin, mycket gott!
Ja, här bjuder jag på mig själv, som vanligt!
SnapChat!
 
Ja, jag satt ute på tomten och var uttråkad!!
Ha-ha, nä, man behöver inte vara uttråkad bara för att man använder sociala medier!
Jag njöt i alla fall av solen!
 

Mmmm, ja, det är kanske bara det som man behöver!
Eller inte?
Vi är alla olika vad vi behöver, och en del vill ha en fast kontakt (hmm, vad betyder det?), en del vill ha ett löst förhållande (ja, vad är det), en del vill bara ha en KK (ja, vad står det för?, givetvis knullkompis!) och en del vill vara sambos (har gjort min kvot för länge sedan), en del vill gifta sig (det var länge sedan man ville det, kommer aldrig ske).
 
Men i vilket fall som helst, så klarar man sig med lite prosecco!!!
 
Vet ni, att det är snart fredag och helg!!!
Helt underbart!
 
Kramis!
Natti!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: