Sommarvärme igen, varför har man inte semester nu?

Fredag kväll, och ännu en arbetsvecka lagd bakom mig! Ja, ska inte älta om den nu, men gud så lite fritid man har när man jobbar heltid, men vad gör man? Man måste ju jobba heltid för att klara sig! Man jobbar, kommer hem, förhoppningsvis tränar man något, fixar lite käk, kanske se något tv-program (men har inte ens lust att se det) och sedan så sover man, förhoppningsvis en bra natt men sällsynt nu för tiden, och man hör tidningsbudet pratar högt utanför huset, tänker att snart måste jag gå upp, och efter en mikrosekund (känns så verkligen) så ringer min klocka!!!
Ja, jag är givetvis glad över att ha ett jobb som jag oftast älskar, men jag skulle gärna vilja ha mer fritid!
Ingen träning ikväll heller. Har nu haft uppehåll tre kvällar, för jag har haft ont i ryggen, och ja, jag är livrädd för att få tillbaka skiten från förra året. Undrar bara varför jag har ont nu! Troligen fel skor som är orsaken!
Men det blev några kilometers cykling i alla fall, och vilken sol man hade i ögonen. Härligt väder!
Blev riktigt bländad av den här solen. Hämtade min nya mobil, så nu får syster hjälpa mig igen i helgen. Trevligt med 20 grader utomhus klockan tio på kvällen!
Ja, detta uttryck kanske man ska ta till sig.
Varför försöker man alltid förklara sig när man måste säga nej till någon?
Har man någon skyldighet till det?
Behöver man ha dåligt samvete om man säger nej?
Kan man inte, så kan man inte.
Vill man inte, så vill man inte.
Hinner man inte, så hinner man inte.
 
Nä, man ska inte behöva ha dåligt samvete, behöver inte göra långa utläggningar om varför jag inte vill/kan. Det gäller både jobb och privat! Att lära sig säga nej!
 
Vilket ofta är svårt!
 
Nåja, just nu är jag glad över att det är helg! Imorgon är det lördag, och då ska jag ligga och morgonmysa under täcket länge, dricka mitt kaffe i sängen och läsa dagstidningen i sängen! Sedan blir det färd till Flygsfors, där det ska firas många sägs det!
 
Tänk, om exakt en månad så har jag kommit hem från Alicante!
Gud så skön känsla, att veta att jag ska iväg några dagar i värme och sol!
 
SKA NJUTA AV MIN LEDIGHET!
1 Ella skriven

Säger mer om dom än vad det säger om dig😘 ha en underbar helg.
Kram på dig

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: