Fullt ös! Sista dagen Ekerum!

Klockan ringer halv sju en lördagsmorgon!! För mig en mardröm! Men denna gång har jag ju valt det själv, så det är bara att palla sig upp! Träningskläder på direkt! Tandborstning! Lite mascara så jag inte ser helt död ut! Men hjälper det? Hmmmmm..... Tveksamt!  
Det gick över förväntat lätt att komma upp och ner till frukostbordet, som skulle serveras som lite lätt innan träningen. Men det fanns massor!! Älskar hotellfrukost! Nu skulle det vara en lätt frukost, så svårt att inte ta för mycket.
God morgon Öland från träningslokalen!
Ett överkroppspass, vilket var jobbigt givetvis, men betydligt bättre än gårdagens benpass. Enda direkta svåra var en roddövning med band fastspända uppe i taket, så nu går jag här hemma och fundera på var jag kan binda dessa träningsband i min lägenhet!! Undrar om min säng står stilla???
Det är inte varje dag, som jag äter frukostbuffé två gånger!!! Men jag gillar ju hotellfrukost!
Vet att man ska dricka kaffe vid första frukosten, bättre förbränning om man ska träna efteråt! Men inget kaffe direkt efter ett träningspass, för då är det vatten som gäller, för att vi ska behålla vattnet i kroppen efter träningen. Då gör jag någonting rätt i alla fall. Dricker bara kaffe direkt på morgonen i sängen och inget alls efteråt hemma.
 
 
 
Efter första passet som bestod av överkroppsövningar och en andra frukost, så var det föreläsning om kost. Vilket var intressant för mig, som inte har varit på någon specifik sådan. Så ja, inköp D-vitamin och Omega......och en massa nyttiga råd och tips angående matlagning och kosten.  
Sedan var det dags för sista passet för helgen!
Då gällde det pulshöjningspass med våra kroppsvikter! Och det var inte det lättaste....
Det var tufft! Vi skulle dra varandra, putta varandra, lyfta varandra och vi kämpade på!
Vi kände oss rätt nöjda, sedan dusch och lunchbuffé.
På sex timmar, så hade vi ätit tre gånger! Mycket mer än vad jag äter. Eller kanske inte? Beror på vad man räknar. Frukost vid åttatiden, kanske någon frukt vid tiotiden, lunch vid elva - tolvtiden. Någon frukt på eftermiddagen eller kanske ett kokt ägg, som även kan ätas vid fyratiden innan jag ska ner på gymmet. Proteindryck när jag har tränat. Något lätt på kvällen hemma.
 
Nåja, ett underbart dygn genomfört, vilket motsvarade förväntningarna mer än väl! Några i min bekantskapskrets har tyckt, att detta var "bortkastade" pengar, men nu i efterhand, så känner jag, att det inte var det!! Har lärt mig många mat- och  träningstips och fått nya kontakter och har nu träningsvärk! Ätit god mat och sovit gott, nja, när jag väl somnade! Ser fram emot nästa träningsweekend som Mia anordnar på Ekerum. Kort sagt: helnöjd!!!
 
UPPSKATTAT: TRÄNINGSVÄRKEN
EJ UPPSKATTAT: LITE ONT OM TID
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: