Krispig kalkon med het mynta- och mangosallad samt sean connery-dressing!

Så jäkla gott alltså! Och jag har tre matlådor kvar! Brukar vara rätt nöjd med rätterna från Linas matkasse, men den här blev så god!! Smakerna ihop från dressingen och salladen och ihop med de krispiga kalkonbitarna var helt suverän idag när jag åt lunch!
Limedressing: finhacka 1 - 2 vitlöksklyftor och ½ röd chili. Blanda ner ½ krm salt och finrivet skal och pressad saft från en lime.
Mynta- och mangosallad: finhacka ½ rödlök och en förpackning mynta.
Lägg i en salladsskål tillsammans med en förpackning mango (tinad). Blanda allt med limedressingen.
 
Skär cirka 300 gram kalkonfilé i tunna skivor. Krydda med ½ tsk salt.
Blanda 1 dl vetemjöl med 1 dl majsstärkelse, 1 ägg, 1 tsk bakpulver, ½ tsk salt och 1 1/4 dl kallt vatten i en rymlig bunke.
Blanda ner kalkonskivorna så att de täcks av smeten.
Hetta upp rikligt med neutral olja i en wokpanna eller stekgryta. Stek kalkonskivorna 5 - 6 minuter, eller tills skivorna är gyllenbruna, frasiga och genomstekta.
Servera krispig kalkon med mynta- och mangosallad, valfritt kokt ris och Sean Connery-dressing.
Det blev många goda krispiga kalkonbitar.
Veckan är räddad!
Helt perfekt! Fyra matlådor klara, så ingen större matlagning förrän nästa vecka!
Samtidigt som jag lagade dessa goda matlådor, så gjorde jag lite bananplättor till mig som kvällsmat, vilket inte är helt fel det heller! Och idag när jag åt den första matlådan, så var den så jäkla god! Vet inte vart man kan köpa Sean Connery-dressingen men jag misstänker att den finns på Willys, där matkassens varor kommer ifrån.
Ikväll efter träningen, så blev det endast lite lätt matlagning som goa bananplättor (igen), med vaniljkvarg, kokos och blåbär. Hade en god blandning från Spanien, som jag strödde över, med tranbär, pumpakärnor och annat gott och blandat! Hade fått lite goa ostbitar av vännen, som smakade gott! Har nu avslutat min tisdag med ett avsnitt av Dicte. Nu så hör jag kudden ropa på mig, vilket ska bli så skönt!
ETT TIPS!
PROVA RECEPTET!
 
God natt, imorgon kväll har halva veckan gått (redan)!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: