Alldeles stilla - Al forno....

Av en dag som har varit alldeles konstig med vädret, med regn, sol och hagel, så blev det en underbar kväll. Eftersom min planering för kvällen ändrades så tog jag tillfället i akt och gav mig ut på en löprunda. Helt underbart väder, och så mysig miljö. Ja, jag kan inte bo bättre helt enkelt.
 
 
 
 
 
 
Gjorde något enkelt och gott till mig själv efter joggingrundan.
Ett recept från Linas matkasse. Det ser kanske inte fint ut, trodde faktiskt att ricottan skulle flyta ut mer. Men det var så gott! Så enkelt och snabbt också!
Mums!
 
Gran Panzerotti al forno med citronricotta och fänkål
* Sätt ugnen på 200 grader.
* Citronricotta: finriv skalet från ½ citron och lägg i en skål. Rör ner ½ förpackning ricotta, ½ ask fryst persilja och ½ tsk salt.
* Skiva en fänkål tunt. Fräs i lite olivolja i en medelhet stekpanna, 2 - 3 minuter. Pressa ner en vitlöksklyfta och fräs ytterligare 1 minut. Strö på lite salt.
* Häll en burk Napoletana tomatsås i en liten smord ugnsform. Blanda ner 250 gram färsk pasta (Gran Panzerotti). Toppa med fräst fänkål och klicka över ricottan. Gratinera högt upp i ugnen 13 - 18 minuter, eller tills pastan mjuknat.
* Servera med någon valfri sallad till.
 
Mycket gott!
 
Ha en fortsatt bra fredag. Själv börjar jag bli lite trött, Let´s dance är snart slut och en liten disk väntar, sedan blir det sängen för min del! Nöjd med att jag tog mig en liten runda på 3,7 (vilket är exakt vad jag ska springa om två veckor i en tävling), alltså det är ju så skönt att springa! :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: