Hej, tillbaka nu....

Ja, nu ska jag försöka komma tillbaka med lite inlägg, och jag har inte svaret på varför jag inte har skrivit de senaste veckorna men har väl helt enkelt inte haft lust!
Idag har jag städat, och när jag städar, så är det dammsugning, dammande, torka golv, toalettstäd som gäller....
Sedan hade jag ju det där eländet i köket som har legat där några veckor, men som var tvunget att komma i ordning idag, för nästa vecka gäller det, då ska det bort!!!  
Har ju senaste veckorna verkligen rensat ur mina garderober, och mer finns det.
Så nu har mitt kök belägrats av kläder, klädhängare, en massa elektroniska saker (som jag inte vet något om), läsglasögon (massor), och mycket annat men mest kläder blir det. Ja, jag ska på loppis om en vecka, och då ska det mesta säljas ut billigt! Resten kommer att åka iväg på skänkande!
Har jag inte använt kläderna på över ett år (det räcker inte, har inte använt kläderna på över tre - fyra år), så har jag ingen användning för dem alls. Så nästa vecka har jag en bokad plats på en känd loppisplats, Nybro Bakluckeloppis! Ska bli skönt att bli av med lite grejor! Ja, främst kläder! Har ju en hel flyttkartong med kläder som jag knappt har använt!
Ikväll så hade jag bjudit in grannen på lite mat, då han alltid ställer upp på mig och gör vad jag ber om. Kan inte ha bättre granne! Som tack för detta så fick jag en bukett rosor, men de var både som värdinneblomster och grattisblomster, då jag fyller år nästa vecka.
Några nackade blomster som får avsluta sin sista tid i en skål med vatten i min hall! Det gäller att dra nytta av blomsterna...    

Jag bjöd på den enkla simpla rätten, streetfood! Med lax! Så gott och så enkelt!
Mumsigt! Enkelt, gott och simpelt!
Enkelt recept, se bilden! Vi var två som åt, och vi åt två chapati bread var, och det är en massa lax kvar! Är glad över, att jag har en rabattkupong liggandes här hemma till ny prövning av Streetfood, och det ska absolut bli lax-receptet. Så enkelt och så gott! Simpelt enkelt!  
 Ja, nu har grannen gått in till sig, och jag sitter här och bloggar/surfar. Även om jag inte har haft en superbra dag, så har jag ändå haft en bra dag! Jag har njutit av en skön lördagsmorgon, städat på alla möjliga sätt, tankat bilen på ett rabatterat sätt, kunnat ge tillbaka en "tjänst" som jag alltid får av grannen! Vilket känns bra!
 
Imorgon är en ny dag!
Nya möjligheter, nya chanser!
God natt!   
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: