Spaghetti parmigiano med savoykål och grädde

Detta är nog den snabbaste rätten någonsin som jag har haft i Linas matkasse. Nu har jag gått över till Linas lättlagade matkasse för två personer, så då ska väl recepten vara superenkla.   

 

Skär cirka 250 gram savoykål i mindre bitar.

Tärna cirka 200 gram rökt picknickbog.
Hetta upp olivolja i en rymlig stekpanna och fräs kål och picknickbog 2 - 3 minuter.  
 Tillsätt två pressade vitlöksklyftor men dessa som jag hade var enorma, så man kan nästan säga fyra vitlöksklyftor! Bra, då håller jag bacillerna borta den här veckan...
Tillsätt också en tesked torkad timjan, 1,5 deciliter mjölk och 0,5 deciliter crème fraiche. Låt sjuda i 2 - 4 minuter.
Blanda ner nykokt spaghetti i bog- och kålfräset och riven parmesanost. Smaka av med salt och svartpeppar (glömde jag och nu är matlådorna inställda).
Ska serveras direkt men eftersom jag gör som jag gör med rätterna, så är det nu tre matlådor gjorda som ska ätas under veckan. Har ingen aning faktiskt hur det smakar! Men säkert gott.
 
Nu ska jag ut i mörkret och vidare till träningen, ett corepass väntar på mig!
Ska försöka göra lite fler inlägg sen i kväll.....
1 Systeryster skriven

Såg gott ut men funderade på en sak. I rubriken står det grädde men i receptet använder du inte grädde utan mjölk och creme fraich. En liten parentes bara ;) lät gott ;)

Svar: Men mjölk och créme fraiche ihop blir väl grädde? :)
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: