Dansa för oss....

Har nu läst en bok av Michael Nyqvist, "Dansa för oss", en självbiografi som han skrev innan sin död. Har oftast gillat självbiografier, men den här var svår att läsa. Innan jag skriver om boken, så vill jag bara nämna att det är en stor förlust att Michael dog. Han var en stor skådespelare, ännu större än vad jag har vetat. Det finns oändligt många filmer som jag inte vetat om och som jag gärna vill se. Visste inte att han hade gjort så många filmer.
 
Det var många intressanta historier som han berättade, men det jag saknade i boken var tidsangivelse i de olika kapitlen. Jag hade ibland ingen aning om vilket år det handlade om. Boken hoppade från när han var barn till han var vuxen etc. Så en tidsangivelse hade varit bra....
 
Men självbiografier är alltid intressanta!
Och åter igen, mycket sorgligt att han dog!
En mycket bra skådespelare som hade mycket kvar att ge!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: