En liten tur med sonen....

Nu är det söndag kväll och i morgon dags för tidig uppgång igen, gud vad dessa helger går fort. Alldeles för fort! Men lite nytta har jag gjort under helgen i alla fall, förutom att börjat följa en ny serie på Viaplay. I fredags så var jag sliten, och såg endast två avsnitt av en ny serie, Outlander. En romantisk äventyrsserie. Det är alltid min äldste son som får mig att kolla på en massa serier, och som gör att jag håller mig uppe... men jag trivs med det, så det är lugnt för min del. Somnade i alla fall vid halv tolv i fredags och sov till halv åtta i lördags. Njöt av min lördag morgon!
I lördags bakade jag bullar, vilket är det enda som jag bakar förutom lussekatter. Tänkte att jag skulle ge tillbaka lite av all hjälp som jag får av två grannar. Ni som följer mig, vet att jag har problem med min assistent, och jag svär varje gång som jag bakar. Men igår insåg jag, att jag hela tiden har haft fel verktyg. Ha-ha, ja, sån duktig husmor jag är! Jag har använt den högra hela tiden, men det är ju den vänstra som jag ska ha, ha-ha, visst det gick lite bättre med degen, men långt ifrån bra! Så en ny assistent står fortfarande på önskelistan.
Men det blev goda bullar i alla fall. Jag brukar ge mina grannar lite bullar då och då, som tack för all hjälp som jag får. De älskar mina bullar/lussekatter.
I dag så har jag tillbringat dagen med min yngste son och min ena lillasysters familj nere i Bergkvara. Vi konstaterade, att det var två år sedan vi sågs, och då bor jag i Kalmar och hon utanför Oskarshamn.
De hade strandtomt :)
Det bjöds på goda kakor, som vi hann äta utomhus innan det började regna och åska.
Trots att det är två år sedan mina systerbarn träffade Pontus, så kunde de inte släppa honom. Pontus har alltid dragit till sig barn.
Det går ju inte att leva på kakor och kaffe, så det blev ett besök på Dalskärs Sjökrog. Rätt dyrt för att vara en campingrestaurang men äta måste man. Det var okey smakmässigt, men de kunde vara mer generösa med grönsakerna.
Pontus beställde en gourmet schnitzel, och ja, generösa var de med bearnaisésåsen men som sagt, grönsakerna då??
 
Kom hem rätt sent på kvällen, och det har regnat och åskat i stort sett hela eftermiddagen och kvällen. Men ändå rätt varmt. Jag åkte iväg i shorts och linne då det var lite sol i alla fall. Kom hem med blöta skor och regnet vräkte ner = svenska sommaren 2017!
Nu ska jag försöka ta mig i säng inför en ny arbetsvecka, då jag har mycket att ta tag i, men det är svårt när jag sitter här och kolla på Outlander. Den är kanonbra, finns visst som bokserie. Nackdelen är att varje avsnitt är en timme. Men helt klart så rekommenderar jag att se den på Viaplay. Det är härliga kärleksscener i den, och Jamie är en härlig skotte. :)
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: