Pulled beef med kryddrostad majs och tortillabröd!

Hade en omelett till lunch på jobbet idag, men det var absolut inte tillräckligt för mig, så det blev en salamibaguette framåt eftermiddagen från fiket på sjukhuset. Så även om jag var och tränade innan, så var jag bara tvungen att göra några matlådor men det var ett enkelt recept.
 
Lägg en förpackning pulled beef i en liten smord ugnsform. Gör som det står på förpackningen.
Skiva en gul paprika och ½ silverlök, grovhacka ½ förpackning bladpersilja. Blanda ihop, eller lägg i varsin skål.
Hetta upp lite olivolja i en stekpanna. Fräs en liten burk majs (avrunnen givetvis) med ½ msk spiskummin, lite salt och 1 krm chili flakes 3 - 4 minuter. Lägg i en skål.
Lägg ½ dl matyoghurt i en liten skål. Tillsätt finrivet skal av en lime och pressad saft av ½ lime. Ibland är det svårt att riva skalet på lime tycker jag, så jag struntade i det och hällde i lite citrongräs istället. Och då menar jag pulverform. Såsen blev lite syrlig, och om man inte gillar det så får man söta den lite på något sätt.
Dra isär det varma köttet med två gafflar och blanda ner påsen med den tillhörande barbequesåsen.
Blev mycket gott!
Allt detta ska jag ha med mig imorgon, och det blir många burkar. Nackdelen att äta tortilla på jobbet. Men det ska bli så gott imorgon vid lunchen.
Ett enkelt och gott recept, så testar gärna. Inte så avancerat, eller hur? :)
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: