Skördegröt.... mums!

Jag har nu levt över halva mitt liv, och jag har alltid varit äcklad av havregrynsgröt. Alla har pratat om hur nyttigt och bra det är med havregrynsgröt och jag har nästan kräkts bara av lukten. Det är inte likt mig, eftersom jag äter det mesta. Men nu sedan en tid tillbaka så har jag sagt till mig själv, att jag måste lära mig äta detta eftersom det är så nyttigt och dessutom billigt! Att jag nu äter det, får jag tacka lillasyster för.....
Att jag skulle stå hemma i mitt kök och själv blanda ihop ny gröt hade jag aldrig trott om mig själv.
Linas skördegröt som jag fick av henne, och som jag har lärt mig att äta. Se syrrans ingredienser på bilden. Jag själv tog nu ett paket gamla fiberhavregryn (kollade innan så det inte kröp några baggar i påsen, he-he), hade en burk med gamla linfrön (likaså här inga baggar), pumpakärnor samt solroskärnor.Det blev en rejäl skål med ny blandning. Ska nu försöka äta det lite oftare, men som sagt, trodde aldrig att jag skulle äta havregrynsgröt.
Jag brukar äta den ihop med äppelmos och en blandning som jag har köpt från Matsmart med solroskärnor, pumpakärnor och torkade tranbär. Ibland lite kanel på...... 1 dl gryn, 2,5 dl vatten, rör ihop och låt koka på svag värme i fem minuter, glöm inte att röra lite....
Men känner inte riktigt att jag blir tillräckligt mätt på en portion men det är en vanesak för magen.
Jaha, nu är det verkligen dags att börja ta tag i träningen, när jag får ett sånt här mail. Har lyckats med att undvika detta under den tid jag har varit medlem på Malkars, men nu i kombination med mailet och att kroppen ökar i storlek, så är det verkligen dags att komma in i en bra träningsrutin igen, och hoppas att kroppen inte säger ifrån. Är trött på mitt knä som värker emellanåt, men vet nu vad som orsakar värken, och jag måste variera mig mer på jobbet än att bara sitta i en position.
I lördagskväll var jag på Malkars faktiskt och körde två varv med Milonmaskinerna. Men lång väg kvar.....
Hoppas också att hälsan ska bli bättre, än vad den har varit under sommaren, och att orken kommer tillbaka. Vilket den brukar göra när man tränar regelbundet. Det är ju så skönt att träna! Så nästa gång på Malkars har jag tänkt göra några kilometer med roddmaskinen! Det är en bra övning för hela kroppen.
 
 
De har gjort om på Malkars sedan jag var där sist, och det är jättefint där nu. Jag hade nästan lust att sätta mig en stund i de fina fåtöljerna men som vanligt så ville jag ju hem.... men en annan gång kanske?
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: