Hotellfrukost! Jogging! Thai!

Ja, det är ju tur att jag åker till Flygsfors när syrran också är där, annars så skulle jag väl bara få kaffe, en brödbit och någon korvbit som kära mor sa i morse. Ha-ha, Vilket jag inte tror på, men betydligt mindre frukost finns på bordet då när man vaknar som det fanns i morse!
Nästan som en enklare hotellfrukost!
Stekt potatis med någon annorlunda kryddblandning, men glömde att fråga. Äggröra som inte var som min brukar bli, också annorlunda... Hmm, syrran har alltid lite nytt på gång (för mig i alla fall).
Hembakat bröd givetvis!
 
Trevligt med frukost med familjen!
Resten av söndagen så tog vi det lugnt. Lite soffhäng för oss alla, trots att det var rätt fint väder ute. Enligt de andra så var det kyligt ute, men jag tyckte att det var skönt, så jag gjorde en planering att jag skulle ut och springa, men visst fåtöljen och godisskålen var ju trevlig, men som sagt, måste ju igång igen!
Omklädd och på hugget igen! Vill, vill, vill, vill komma in i rutinerna och vanan igen!
Jag tycker om att springa runt dammen i Flygsfors. Det ska visst vara 1,2 kilometer runt den, en trevlig miljö.
Vill ge en liten varning, om ni springer runt dammen i Flygsfors......ta inte den här vägen!
I början gick det ju bra, men när jag kom klumpande springande så började den lilla träbron gungar och det dök upp vatten rejält mellan springorna, och jag vände ju givetvis inte, för jag vill inte ge mig, så jag tassade försiktigt framåt med risk att bron skulle sjunka eller ja ge med sig...
Försökte gå på de "mossbeklädda" högarna på insidan av bron, men se där, då försvann hela foten under vattnet och dyn.
Så det blev att springa vidare med blöta fötter!
Fint här i skogen!
Visst är det härligt med porlande vatten?
 
 
Blöta, dyiga skor men lite mer än 5 kilometers jogging blev det i alla fall. Tre varv runt dammen och fram och tillbaka till huset. Kunde ha blivit fler varv men mat väntade hemma i huset!  
 
 
 
Mat för fem personer!
Det är enormt mycket som man får. En hel form med ris per person, så nu har jag tre formar ris här hemma, och lite blandat av allt det andra goda. Matlådor några dagar framöver!  
Gott och enkelt!
Förstår inte varför jag alltid ska ha med så mycket både dit och hem!!
Kom hem lagom till Farmen började, så nu är det soffhäng resten av kvällen. Uppackning i alla de där ovälkomna reklampauserna vilket de inte är av mig. Brukar inte se Wallander om söndagarna, för jag följer ju serien på Svt Innan vi dör, men ikväll blir det Prästen på Tv 4 för jag känner inte igen den....
 
Jag har haft en bra helg, hoppas att ni också har haft det....
Nu ser jag fram emot en okey vecka med bra hälsa och träning, förhoppningsvis något trevligt umgänge och sedan en mycket trevlig helg igen!
 
Kramis!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: