Har tagit ett steg längre nu....

Att jag skulle träna en lördag kväll samt gå upp en söndag morgon för att åka till gymmet trodde jag nog aldrig för några år sen, men jag trodde ju inte heller att jag skulle skaffa mig ett medlemskap på ett av de dyraste gymmen i stan. I går så var det ju en regnig tråkig dag, och jag hade egentligen inte någon anledning att ge mig ut, men vid femtiden gav jag mig ut för att göra ett pass på gymmet. Det blev en mil på motionscykeln och ett varv med Milonmaskinerna. Det kändes skönt.
 
 
I dag så hade jag en bokad tid med en PT, något jag absolut inte trodde att jag skulle ha, men ett tillfälle dök upp, så jag passade på, för nu när jag har haft den här djupa jäkliga svackan, då jag tappade fokus på allt, jobbet, mig själv, dålig sömn och livslusten försvann, och jag satte ner foten, helt själv, innan det blev för sent, så gäller det att smida när lågan brinner. Är så motiverad som jag aldrig har varit.
Det var en givande träff med Andreas. Vid den så kallade screeningen, så förstod jag ingenting av vad han tittade på och mätte och skrev ner. Men han förklarade bra, och jag vet ju om mina svagheter och brister. Nu är det ju tänkt att jag ska ta steget in i de stora grabbarnas träningslokal, vilket kanske kommer att kännas lite konstigt och ovant, men när jag såg kvinnor där inne av samma "format" som jag, så kändes det lite lättare. Annars så ser man mest muskulösa vältränade män där inne, och då känner man sig lite missanpassad. Men det ordnar sig nog.
När jag ändå var på gymmet, så körde jag en mil igen på cykeln och ett varv med Milonmaskinerna. Kändes bra. Sedan hem i regnet, men gudskelov i bil, för en god måltid, risotton från i går. Var så hungrig efter träningen. Hade förvisso ätit mannagrynsgröt innan träningen.
 
Resten av min söndag har bestått av HBO, Game of Thrones. Det har ju passat perfekt i detta regniga helgväder. Kan inte släppa den, har nu sett åtta avsnitt på raken, och det är dags att börja tänka på sömnen. Har ju ett antal säsonger framför mig,
 
Nöjd med min lugna helg, nu en arbetsvecka framför mig och träningsdagar är inplanerade.
 
En liten redigering, att livslusten försvann var väl överdrivet, men livsglädjen försvann, kanske samma sak, vad vet jag...
 
Natti natti när ni alla är där....
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: