Gjorde något ovanligt i dag...

De senaste veckorna så har jag varit ur gängorna, halkat efter med träningen, och sömnen. Kosten har jag väl försökt hålla i schack, i alla fall under vardagarna, någorlunda, och sedan kom några helger, då jag var krasslig, helt plötsligt och helt ur balans, och då glider allt ner genom svalget! Kan inte sätta fingret på varför det har blivit så här, men vet med mig, att det är så otroligt lätt att hamna i de gamla vanorna igen, och ja då så kommer den kroppsliga och psykiska tröttheten, oviljan till att träna, eller att lusten försvann ska jag kanske säga, för jag vill träna men lusten och orken har hållit sig borta. I början av den här "dåliga" perioden, så försökte jag i alla fall vara ute varje kväll och gå en runda, vilket jag kände mig nöjd med. Allt är bättre än ingen träning alls!
 En kylig skön kväll förra veckan.....
 
Jag vet med mig, att jag måste ta tag i allt igen, och innerst inne vet jag, att det kommer jag att göra, MEN det är så otroligt lätt att missa det där "handtaget" som jag måste ta tag i! Alltså så måste jag skärpa till mig! Jag vill inte slänga ut pengar på något som bara rinner ut i tomma intet, vilket jag har gjort så många gånger i mitt liv!
I påskhelgen så flög en förkylning på mig, igen, över en natt, och som förra förkylningsepisoden, som också varade två dagar ungefär, så tog den musten ur mig! Jag frös, skakade och nös höglåtande nysningar upp till fyra - fem gånger. Som sagt, över en natt! Kanske inte så konstigt, men dessa plötsliga sjukdomstillstånd har tagit mer energi från mig än vad jag har velat, så tyvärr ja, mycket dåligt med träning nu! I går blev det i alla fall en promenad på kvällen, vilket jag var tacksam över att jag tog mig ut på. I kväll så hade jag tanken: Jag måste träna!! Men när jag faktiskt kom hem i rimlig tid från jobbet, så var jag så trött att jag kunde somna sittandes, så ja, vad gjorde jag? Jo, rullade ner, men lät ljudet utifrån den ljumma vårkvällen komma in, och kröp ner under täcket och sov någorlunda bra i en och en halv timme!
SÅ GUTT!
Sov tydligen rätt så bra, ;) men ärligt, jag brukar inte kunna somna så här och ärligt talat så brukar jag inte försöka särskilt mycket heller, vilket är synd, för jag behöver det. Nu är jag lite piggare, men absolut inga problem med att lägga mig igen om några timmar. Visst, jag hade verkligen behövt träna, men ska man verkligen trotsa kroppen? Nu gör jag en ny planering för morgondagen, och hoppas att det funkar bättre i morgon!
Nu lite te, knäcke med vegetarisk leverpastej och tomater på, och snart Grey´s Anatomy på kanal 5. Det går ett minnesprogram om Lill-Babs på tv 4, men känner att jag inte vill se det nu i kväll, för då kommer jag att gråta rejält. Hennes bortgång berörde mig rätt mycket. Älskade denna härliga kvinna, även om hon bara var en "kändis". Får se det en annan gång när jag kan vara svullen i ögonen dagen efter.....
 
Ha en fortsatt bra kväll, alla ni därute!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: