Impulsivitet och sliten.....

Fredag kväll, och jag borde krypa under täcket men vill bara slänga i väg ett inlägg lite snabbt. Men vet ju, att det inte alltid blir så snabbt som jag hade tänkt! När det ska göras ett inlägg, så är det mycket tankar som rör sig i min uttröttade hjärna. Sån tur, att jag inte skriver ner allt som jag tänker! Ha-ha...
Jag nämnde ju i förra inlägget, att jag tog mig en tupplur häromkvällen, och gud vad jag skrattade när jag kollade min Life cycle app, då hade jag visst tagit min tupplur på Larmtorget! Hur sjutton kunde min sleep cycle registrera mig där när jag låg hemma i min säng?? Ja, man får ju ta alla appar med en nypa salt, men visst var det komiskt? 
I går, torsdagskväll, så var egentligen min tanke, att jag MÅSTE ta mig till gymmet, men jag kände mig så konstig och olustig, som jag har gjort nu några veckor, därav min dåliga träning! Inte sjuk, men ändå krasslig! Var helt slut i går kväll också, hade gärna blundat och sovit, men var tvungen att skicka i väg en av min sittpuffar, reklamation, så det var bara att gilla läget och ge sig i väg. Men hux flux bestämde jag mig för att bjuda in mig på kaffe hos en vän! Vilket man gör alldeles för sällan! Det kan ju bli rätt trevligt...
Fick kaffe på en inglasad balkong i kvällssolen, och senare ihop med ett gäng ljus! Mysigt! Så glad över att jag tog det här impulsiva beslutet, istället för att köra hem och sätta mig vid köksbordet och våndas över allt som jag behöver pyssla med. Eller kolla på serie efter serie.
 
Absolut inget ont av att kolla på mina serier, vilket jag aldrig kommer sluta med, eller att våndas över allt som jag vill dona med, men jag kände mig så tillfreds när jag körde hem senare den här kvällen. Över att jag gjorde något oplanerat och impulsivt, samt att den tänkta timmen blev flera timmar och jag mådde bra när jag kom hem!
Fredagsmorse när jag klev upp så sken solen så fint över hustaken och in i min säng, men gud, så kallt det var när jag gick i väg hemifrån. Denna blåst! Men det blev en fin dag, men en annan satt ju inomhus tyvärr. Visst känns det skönt nu när våren träder in mer och mer. Jag som avskyr vintern och mörkret, och som älskar våren, solen, vårvärmen. Man kan inte tro nu i dag, att det var snöstorm för en vecka sedan drygt (påskhelgen).
I kväll, fredagen, så var jag sugen på att köpa hem en smörgåstårta från Kallskänken, så jag tog mig en promenad ner till stan för detta ändamål. Helt underbar kväll! Med risk att vara tjatig, men jag älskar våren! Alltid gjort! Favoritårstid! När ljuset träder in både morgon och kväll i mitt hem, så man får energi och lust igen! MEN smörgåstårtan var slut!!! Så besviken! Den ska finnas tillgänglig för köp till klockan 22. Mycket besviken, och mycket hungrig. Jag hade inte tänkt slänga i mig en smörgåstårta för fem personer själv en fredag kväll, men en liten bit i alla fall, resten skulle gå till min vän i morgon som ska hjälpa mig, och resten kanske till grannen. Men tji fick jag! Bara att promenera hemåt igen! Fick i alla fall fyra kilometers promenad! Jag är glad över att jag inte tar bilen i tid och otid för ett ärende, för promenad ger så mycket mer!
 
Nu är klockan alldeles för mycket, för jag ska upp vid åtta - halv nio i morgon. Ska faktiskt bli ett besök på gymmet, och jag hoppas att jag får en spark i baken av PT:n, så jag kommer i gång igen, men vad kan han göra åt att jag har känt mig krasslig?? Allt ligger hos mig själv!!! Kanske våren hjälper till?
 
Sedan ska jag äntligen byta ut mina gamla utslitna sängar! Köpte dem online i kväll, så det är bara att hämta dem i morgon med min vän, åter igen, tacksam över vänskapen! Hoppas att jag kan börja sova gott sen! Ska faktiskt bli lite spännande att se om jag gör det, eller inte! Annars så blir det de dyra melatonitabletterna!
 
Nä, nu säger jag god natt!
I morgon lördag, då tidningsläsning i sängen ihop med kaffet!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: