Inte Gevalia, utan Zoega...

Idag var det sommar igen! Visserligen inte så varmt men soligt och behaglig värme. Solen sken så starkt att ögonen tårades i morse så jag fick fräscha till mig innan jag gick till jobbet! Kan ju inte komma till jobbet med mascaran utkletad som om jag hade gråtit! Här gråter man inte särskilt ofta, och absolut inte över män!! 😁 Det var länge sedan...
Min planering idag efter jobbet var att jag var tvungen att ta mig till gymmet! Var där senast i lördags så det är verkligen dags! Men....
Fick oväntat besök vilket alltid är trevligt, och då ska det serveras kaffe och inte vilket kaffe som helst, hemma hos mig serveras inte Gevalia utan Zoega förstås! Det blev några timmars prat på balkongen, lite blåsigt men trevligt! Vem ville sitta inne när man gjort det en hel dag? 
Men man kan inte leva på kaffe, så när sällskapet hade gått, så slängde jag ihop en liten vegetarisk pytt på sötpotatis, riven ingefära och squash, en vitlökssås på créme fraiche och lite grönt till!   
Det blev så gott! Avnjöts till en bra film med Denzel Washington, ”The Equalizer”... Gillar honom! Så bra film! 
 
Sov gott när ni hamnar under täcket! 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: