Uppe med tuppen! Vad händer???

Kanske ska jag vara orolig för mig för jag känner verkligen inte igen mig i vissa situationer, så som att vakna frivilligt, alltså självmant utan klockan och tidigt också!! Så länge jag kan minnas har jag varit morgontrött, och kvällsmänniska. Vilket kan vara en förklaring till att jag har varit morgontrött då jag har kunnat sitta uppe väldigt länge, men nu när jag har varit uppe länge, kanske inte så väldigt sent men i alla fall efter tolv, så vaknar jag "tidigt", vilket jag egentligen är tacksam för, men blir ju så trött framåt dagen.
I dag var något extremt tidigt tycker jag. Efter jag hade legat och sträckt ut mig, ja, det känns i benen att jag körde crosstrainer i går igen, gutt, så gick jag upp för det kändes som om jag var färdig med att sova. Klockan var då 4.20!! Nä, det går ju inte så jag kröp ner igen, och trots att jag hade tvättat mig i ansiktet så kunde jag nog somna om. Det är ju också något nytt, att kunna somna om så lätt på morgonkvisten. Men i dag flög så många tankar omkring i huvudet om lägenhetens göromål, om jobbet så jag gick upp! En timme för tidigt! Och då var klockan ändå ställd mycket tidigare än vad jag brukar ha den på, för jag måste vara tidigt på jobbet i dag men inte så här tidigt!
Visst känns det gutt ändå att gå upp så här tidigt? Hann prova lite linnen, bädda (vilket görs varje morgon förvisso), gjorde gröt (vilket jag inte gör i veckorna) och kaffet förstås.....
Det märktes att det var tidigt, då det var svalt ute, endast 8 grader, och solen hade inte trängt genom.
Men det har ju förvisso inte med klockan att göra, utan det här tjocka molntäcket....
Det hade ju varit trevligt att få lite solstrålar på sig så här på morgonkvisten men tydligen inte...
I alla fall så åts frukosten ute på en kylig balkong, och tidningen gick i ett nafs att läsa. Alltid tunn tidning måndagar. Nu är klockan halv sju, och jag ska gå till jobbet. Kommer två hyrläkare i dag som ska tas omhand, och min kollega är tillbaka från sin sjukskrivning, så välkommen är hon. Hon behövs, för jag vill inte ha en likadan vecka igen som förra. Och jag brukar sällan klaga. Denna veckan hade blivit mycket värre om den hade upprepats....
 
Ha en bra måndag alla där ute, så får vi hoppas att det blir lite varmare under dagen. Hade nästan behövt strumpor på mig.....
 
Kramis!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: