Ansvar, utlakad och skön promenad!

Lång dag, och så var inte tanken! Vaknade självmant innan klockan sex, var på jobbet en timme senare, vilket kändes skönt, men som sagt, inte räknat med så sen hemgång! Jag önskar ibland att jag skulle kunna stänga av min ansvarskänsla, och bara stämpla ut och gå hem och låta allting vara! Men!! Jag är ju inte sån, och det är bara jag som får lida för det, med korta kvällar och trötthet!
Jag älskar ju mitt jobb, och får så mycket uppskattning, men jag blir lite trött på mig själv, att det ska vara så svårt att stänga av och gå hem! Men jag har blivit MYCKET BÄTTRE! Både på att gå hem i tid, och att ta lite lediga dagar då och då! Vilket jag uppskattar, mina helt spontana lediga dagar! Vilken dag som helst i veckan! I morgon blir det absolut inte så här sent, för då har jag lite inbokat på eftermiddagen.
Åt bara mitt mellanmål hemma som jag inte hade hunnit med, och sedan bar det av igen. Det blev en bra runda, och skön. Vet med mig, att jag borde gå till gymmet. Har inte varit där sedan i torsdags, men som sagt, har ju varit ute och rört mig dagligen, och promenader är en bra träning också. Skönt att lufta huvudet efter en lång dag!
Just nu inne i en träningssvacka. Men jag har ju inte gett upp och lagt mig i soffan och latat mig. Därför är det så viktigt för mig att ut och gå en sväng i stort sett dagligen. Är lika motiverad som förut att träna och försöka gå ner i vikt, och jag känner att det är på rätt håll hela tiden, men just nu ingen ork! Önskar bara att få sova bättre, och det är nog det enda att göra, att skaffa nya resårbottnar!
 
Inser här i kväll, att jag inte gillar reklamen på Tv 3, för den är alldeles för kort! Jag hinner ingenting ju! Men gud vad jag skrattar till Parneviks. Och stackars Filip, hans premiär i serien och allt! De är så härliga! De är helt tokiga!
 
I morgon ska jag beställa hämtning av min soffa på fredag efter jobbet, vilket blir väldigt spännande, att se vad jag har köpt för "skit" eller inte. Kan inte tänka mig annat, att jag blir nöjd. Roligt med något nytt, och att kunna möblera om på ett annat sätt än vad jag har kunnat innan.
 
Nä, nu måste jag diska färdigt och fixa till liten salladsburk, sedan hopp i säng! Ögonen är trötta!
 
KRAMIS OCH NATTI!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: