Inför bröllopet, så måste det ju vara en möhippa....

Nu i dagarna så är det full aktivitet här i Flygsfors, då kära syster ska gifta sig på lördag. Givetvis så skulle hon utsättas för en möhippa, en snäll möhippa, då min syster är en lugn tjej som inte är någon festtjej, så det gällde att välja snälla aktiviteter.
Det var lite planering med att få hit henne till min lägenhet, och inget ont anande så kom hon in till mig, där jag och två av hennes bästa kompisar fanns. Den blivande maken var givetvis införstådd i planeringen, då han fick ta bilen hem själv.
 
Hade beställt koppingmassage till henne, och vi hoppades att hon skulle gnälla lite för jag tror att denna massage gör lite ont, men hon var så tyst under behandlingen. Hon fick lite blåmärken i nacken i alla fall. Hade gärna tagit kort på henne under behandlingen men vi vågade inte sticka in huvudet och med hänsyn till att hennes kropp inte skulle läggas ut på nätet, så avstod vi..... Tror i alla fall att hon gillade det.
Syster fick lite sminkning dagen till ära. Hon sminkar sig väldigt sällan, så det skulle bli en annorlunda upplevelse. Hon verkade lite fundersam.
Hon hade ingen aning om vad som skedde med hennes ansikte.
Massa av olika underlag blev det.
Lite "spöklikt" nästan med den ljusa hyn. Syrran har ju väldigt rosiga kinder annars.
 
 
Gillade hennes ögon jätte mycket. Men enligt syrran, så var det inte hennes grej, det här med smink. Synd, för hon blev ännu finare med lite färg runt ögonen.
Känner inte igen min syster här. ;) Mycket fin bild med blommorna som bakgrund.
Lite utklädd i alla fall men det blev lite dålig försäljning med kindpussar. Hon var glad ändå.
Vi tog henne till hennes favoritrestaurang, Pinchos, och ännu bättre, att vi fick sitta ute, vilket syrran nämnde, att hon aldrig hade fått göra, precis innan hon fick veta att vi hade bokat bord där. Det blev ju perfekt.
Gud så mycket mat vi åt! Men trevligt hade vi.
Min syster gillar inte att dricka alkohol men dagen till ära, så fick hon dricka lite. Min favoritdrink på Pinchos. Cava Sangria! Men det blev knappt ett glas för henne, för hon "råkade" välta glaset, hmmm...
Givetvis efterrätt också. Vår favoriter blev det. 
 Absolut min favorit, men den brukar vara kladdigare.
 
Vi hade en mycket trevlig dag på syrrans möhippa. Vi blev inte så många, men syrran var mycket nöjd, vilket är det viktigaste. Det var fyra trötta tjejer som gick hemåt.
Syrran fotar, och  jag fotar....
Jag älskar dig också, systeryster, du är så söt så.....
Lite kaffe hemma hos mig innan vi skiljdes åt. Det blev en tidig kväll och syrran blev nöjd. Nu är full planering inför hennes bröllop, och jag har aldrig sett någon som har sån kontroll över saker och ting. :)
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: