Bra besked för mig, men inte alltid...

Det har varit mycket sjukhus och läkare den här hösten, ja inte sjukhus för mig, bara jobbmässigt och anhörigmässigt.. 
(null)
Jag har genomgått en massa undersökningar under hösten, då jag hade symtom där man kunde misstänka en viss sjukdom och med tanke på ärftlighet, så blev jag givetvis lite orolig.... 😞😞
(null)
Men för några veckor sedan, så fick jag svar efter den där undersökningen med de "sexiga trosorna", och det var ett bra besked! 🤩🤩

Det är lätt att bli "hypokondriker" när man skriver om sjukdomar varje dag, och när man följer anhörigas sjukdomar, men nu får det vara stopp med det... 🙈🙈

Är ju frisk, nästan, ja förutom de diagnoser som jag har, inga livshotande! Jo, en kanske, men så länge min "ansvarige kardiolog" har koll på den så behöver jag inte oroa mig... Kontrolleras med ultraljud regelbundet, så jag känner mig trygg med det...  🤩🤩
(null)
Men bara för att jag får bra besked, så händer det ju tråkigheter här i livet.., 
En favoritfarbror har gått in i himlen, och det berörde mig mycket. Vi hade inte mycket kontakt, tyvärr, men det var så roligt att möta honom lite här och där, helt apropå! På marknader oftast, någon gång spontant på Öland och då och då i huvudentrén på sjukhuset! Vi pratade ibland att han och min älskade faster (hans syster) skulle komma hem till mig, men blev aldrig så! 😞😞
(null)
Är så glad över att jag åkte på begravningen. Den var så fin! Mina kusinbarn sjöng solo... 
(null)
Saknar dig, käre farbror, fast vi så sällan träffades! Nu är jag ledsen över att jag inte körde hem till dig och hälsade på, dels för att träffa dig, dels för att se min farmors hem igen! 😢

Varför är vi så tråkiga? 
Varför hinner vi inte? 
Varför är vi inte mer spontana? 

Nu helt ärligt och spontant, så svarar jag så här:
Jag trivs hemma de få dagar jag är ledig! 
Jag vet också, att även om jag är spontan, så kommer inga hem till mig spontant!!!

Det tål kanske att tänkas på??? 

Att livet är skört har jag märkt av i höst, och VI ALLA borde bli bättre att umgås, helt spontant för det är nog den trevligaste umgängesformen.. 

💕💕💕💕💕💕💕


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: