Italiensk måltid...

Mottagningen på mitt jobb brukar åka till restaurangskolan några gånger om året, och jag har inte varit med på några år... så i år följde jag med.. 
(null)
Undvek att stoppa något extra i munnen efter jobbet, ville ju vara hungrig.. 
(null)
Började kvällen med Grasshopper, men även om den bara kostade 45:- så fick jag inte någon hallelujakänsla, som jag fick för 13 - 14 år sedan. Vet inte vad som var fel, men något var det i alla fall.. 
(null)
Förrätten som var god, kanske kunde ha varit varmare..
(null)
Ja, tomatsoppa blev min förrätt... 
(null)
Jag var inte så vågad så jag tog den här rätten... vilken var god men ingen höjdare, tyckte nog att den var jobbig med alla skal och vart skulle jag göra av dem???
(null)
Min servett! Tyckte nog att det skulle finnas en tallrik tillgänglig för alla skal! 
(null)
Provsmakade lite av mina kollegors maträtter... vill ju äta av allt..  (null)             Gunillas varmrätt... friterad polenta var en upplevelse och positiv!  Har ju en förpackning i skafferiet som jag inte vet vad jag ska göra med.. 
(null)
Tittis bakade aubergine! Såsen var rätt god.. 
(null)
Svårt val! 
(null)
Men jag föll för marängen, vilket var rätt val! Såååå god glass! 
(null)
Kvällen blev lång! Bokat 17.30 och jag var hemma 21.30, maten var god och en trevlig kväll men det var mycket spilltid! Förvisso är det en restaurangskola, men det får inte bli för lång tid mellan måltiderna!! 

Missade ju min tv-kväll så givetvis såg jag Wahlgrens värld på play innan sängdags, även nästa avsnitt vilket jag skrattade rätt mycket åt..

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: