Tips och otips!

Tänkte skriva om lite tips som jag gillar och brukar göra eller använda...
(null)
Slänger aldrig blasten från blomkålshuvudet. Skär den i mindre bitar och nu i en burk i kylen redo att stekas ihop med något annat gott. 
(null)
I morse stekte jag till lite blomkålsblast, tre ägg, och hade en burk i kylen med redan stekt vitkål och kokt ris/vete/bovete/quinoa (Uncle Ben), som jag värmde på ihop med ägg och blast! Flingsalt på! Så gott och enkelt! 
(null)
Köpte denna burk från Matsmart för ett tag sedan, och jag har hela tiden trott att det skulle bli starkt.... 
(null)
Började med två teskedar men det slutade med fem teskedar och ändå inte starkt....  
(null)
Men blev gott ändå! En köttgryta... 
(null)
Förra helgen testade jag att göra rostade kikärter! 
(null)
Hmmm, följde receptet... hörde små explosioner i ugnen! 😱😱
(null)
Hade en ren ugn innan! 
(null)
Första tuggan var okey, men de efterföljande var, blääää, så de åkte i soppåsen rätt snabbt och nu står jag med en oren ugn!! 😡 
Ett tips till er: rosta dem i en stekpanna med lock på, eller gör inte rostade kikärter!! 
Jag kommer aldrig göra det mer! 
(null)
Fick en sån här förpackning i Smakboxen, och den blev en favorit! 
(null)
Klippte ett hål i hörnet, körde den i mikron! Perfekt! Snabbt! Enkelt! Färdigkryddat! Gott! 
Bra att ha hemma en vardagskväll! 
(null)
Fick även denna i Smakboxen, och så god och utan socker! Rekommenderas! 
(null)
Jag älskar Smakboxen för att man får testa så mycket nytt, och alla tidigare alkoholfria ölsorter som varit med har smakat hemskt, men denna gillade jag starkt! Jag är kräsen när det gäller öl, och absolut alkoholfri öl! 
Köpte faktiskt en sexpack häromdagen i närbutiken med tio kronor rabatt! Gott med en kall när man är törstig! 
Den gör skäl för namnet Smakfull
(null)
Supergod lakrits! 
(null)
Underbart god!
(null)
Älskar kokosflarn och torkad banan!
(null)
Vill ha denna flingsorten hemma igen men måste äta upp alla andra paket av alla andra olika förpackningar som finns i mitt skåp! 
(null)
Ser lite smaklösa ut men skenet bedrar... 
(null)
Gott att ha som lite tilltugg när suget träder in... 
(null)
Har en burk i kylen med färdigskuren citron till citronvatten! Perfekt små bitar som jag får ner i en flaskhals! 
Nyttigt med citronvatten!
(null)
Ska avsluta det här tipsinlägget med min favorit bars!! SÅ UNDERBART GOD! Mörk choklad med mint! 
Hittar ni den i butiken nu så köp, för det är en limited christmas edition! 

Nu ska det diskas, sedan Så mycket bättre, med tråkige Christer Sjögren, men han kanske har något ess i ärmen.... 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: