Min söndagsläsning....

Vädret och min speciella dag gör att jag inte gör så mycket mer än att läsa, lyssna på musik och dricker klara vätskor... 
Innan så visste jag inte vem Albin Lee Meldau var (är med i årets Så mycket bättre), men han gör skön musik.... har hans musik i bakgrunden när jag sitter med mina böcker, rofyllt! 
(null)
Nu har jag läst ut Agneta Sjödins senaste bok "Drömdagboken", och ärligt talat så tänkte jag på Agneta i stort sett hela tiden. Det är väldigt mycket som liknar hennes liv, som TV-personlighet, rätt ålder och singel med en musicerande utflyttad dotter! En mycket aktuell bok som bland annat handlar om Metoo, och efterdyningarna. 
Huvudpersonen heter inte Agneta utan Helena, som närmar sig den kritiska åldern 50, då kvinnan oftast känner tanken att vart ska livet ta vägen?? Både jobbmässigt och själva livet med relationer och kärlek! 
Hennes vänner Karin och Anna, vars relationer man också får följa i boken, och att de alltid fanns tillhands bara genom ett telefonsamtal! 
Gillade boken, och kunde inte släppa den, och ofta så kände jag lite avundsjuka på Helenas liv (förutom psykfallet), och absolut slutscenen i boken! Gud så avis jag blev och kände mig lite ledsam och "tycka synd om mig"! 😊😊

REKOMMENDERAS! 
👍👍
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: