Rofylld stund....

Åter igen fredag! Herregud, vart tar veckorna vägen? Den här veckan har ju ändå varit lite utanför ramarna men enda gången som det har känts att tiden stod stilla var i går, torsdag, alltså jag tittade på klockan en gång i halvtimmen och värst på förmiddagen! Vet inte varför, brukar inte känna så... 
(null)
Igår kväll var det ju dags för nytt avsnitt av Wahlgrens värld! ÄLSKAR DEM! Skulle vilja vara med i deras härliga, spontana och lite konstiga liv. De bjuder på sig själva och de är som de är. Alltså hela högen är ju lika roliga. Christina Schollin är ju för härlig! "Jag tycker inte om att ha be-hå".... och Pernilla mår dåligt av det... skulle nog jag också göra. Sedan att Christina, 80 år, håller på med så mycket via nätet och annat. Hon har helt rätt! Det tränar huvudet, och det skulle många äldre behöva göra... Själv får jag regelbundet påminnelse av min äldsta son, att jag ska träna huvudet, så att jag inte blir virrig, glömsk och dement! Att jag ska lära mig något nytt språk på "äldre" dar, men jag är ju inte "äldre" än, ELLER?? 😲🙈😲🙊
(null)
Jag läser ju för fullt! Visserligen inte på engelska men läser böcker i alla fall! Nu har jag sju böcker att hämta på biblan och har fem låneböcker hemma! 
(null)
Min fredagkväll började med balkonghäng med ett glas rött och den pågående boken! Gäller att utnyttja balkongen! 😁
(null)
Tills kylan tog överhanden! Kanske ska ta på mig strumpor?? Nääää, inte än! 
(null)
Men faktiskt så är det rätt sköna kvällar nu, och det tråkiga är bara att mörkret tränger sig på så snabbt... 
(null)
Så gott och så enkelt!  (null)
Hade tanken i morse att jag skulle träna efter jobbet, men kom ju inte hem som jag hade tänkt, och en lugn skön fredagkväll är ju inte fel! Ny planering! Troligen i morgon innan jag får besök! 
(null)
Tillkommit en blomma i hörnan, mycket nöjd men hörnan är absolut inte klar!! Men älskar min lampa! Skenet är inte så starkt i real life! 

Har nu spelat lite på lotto, så de från Svenska spel ringer mig i morgon när jag troligen är på bio med sonen! 😎 

Ska nu lägga ut en annons på ett helt nytt härligt täcke till en dubbelsäng (har två redan, behöver inte tre), så jag hoppas att jag kan glädja någon med nytt fräscht täcke! 
(null)
Inte ens upplockat ur påsen! 

Sedan ska jag läsa några kapitel till ur boken Rökridå, av "Jessica Jones" det vill säga, Krysten Ritter! En spänningsroman, vilket jag inte läser så ofta men det händer! Det är hennes debutroman, och den är rätt bra. Har läst halva... Samtidigt har jag Bee Gees i bakgrunden... 
Herregud, ser att klockan inte ens är nio!! Det känns som om den vore elva! Åh, den mörka hösten... lite missvisande men ändå mysig! 

Ha en fortsatt trevlig kväll...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: