Ruby Frizz

I lördags hämtade jag ut min beställning av Laila Bagges nya vin, ett vitt, mycket lätt mousserande vin! 
(null)
Hon har tidigare gett ut ett rött gott vin, Ruby Win, som finns både som BIB och i flaska, vilket är mycket gott! Jag gillar att testa nya viner, därav detta vita vin nu. 
(null)
Hela 11 %, lite starkare än vanliga vita viner, men det kändes inte på smaken. Det var ett friskt gott vin, och lättdrucket (som många andra viner) 😁 och jag kommer säkert köpa det fler gånger, när det kommer in som ordinarie vara på stadens systembolag.
(null)
Något som var annorlunda med flaskan var den extra "korken" som fanns hängande! 
(null)
Kanonbra ju, om man mot förmodan vill eller behöver spara vinet fräscht till nästa helg, men metallspännet var lite i vägen för min vinöppnare, men det funkade ändå.  (null)
Mitt tips till ett vininköp om ni gillar friska fräscha smaker! Jag är absolut ingen vinkännare, men jag kan i alla fall avgöra om det är gott, godare eller om det inte tilltalar mig alls! 🥂🥂

Rekommenderas! 👍👍
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: