”Den hemliga gästen” av Nita Prose

Har nu suttit i solen på min balkong, 1 maj och läst ut en härlig bok, även om jag blev rätt rörd i slutet! 
(null)
"Den hemliga gästen" som jag absolut rekommenderar för den är en härlig pusseldeckare med städerskan Molly som huvudperson på hotellet Regency Grand Hotel, där hon nu har blivit städchef! Inget undgår den speciella Molly, som noterar det mesta i hennes väg och hennes motto är noggrann rening ger livet mening och när hon blev uppgraderad till städchef, så skrev hon En städerskas handbok! 
Molly är inte som alla andra, och har lite svårt att föra sig ibland och då främst att tänka innan hon pratar, men skarpsinnig är hon verkligen! 
(null)
I den här boken så blir en berömd författare mördad under hans föreläsning på hotellet, och Molly blir lite misstänkt av polisen Stark, då Molly tidigare blivit misstänkt för mord (innan hon blev städchef), och den berättelsen utspelar sig i första boken som heter "Städerskan".
(null)
Dessa två böcker rekommenderar jag verkligen. Lättlästa och man sitter med ett litet leende när Molly öppnar sin mun. I första boken bor hon med sin mormor, som jobbade som hembiträde hemma hos en författare! Därav Mollys intresse för ordentlig regelrätt städning hela tiden (nästan man önskar att man själv vore sån 😂)! 

Mycket bra boktips! 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: