Overksam kan man nästan kalla mig!

Trött på kylan, kyligt hemma, kyligt ute och kyligt på jobbet, och jag blir aldrig uppvärmd! Varken av någon karl eller av normal värme! Inte undra på att man går omkring och är småkrasslig och "stel" i kroppen. Jag blir ju sån, när jag är frusen, stillasittande vilket är helt fel ju, men jag får inte för mig någonting! Egentligen så borde jag ju gått bort till gymmet ikväll för halsen har känts bättre idag, men när jag gick hem från jobbet, så ville jag inte sticka ut näsan mer ikväll! Ville helst bara krypa ner i någons famn, men eftersom det inte finns någon famn, så får jag väl ta kuddar och filtar, skulle behöva ett mysigt duntäcke bara för mig själv! I like it!
 
 
 
 
 
 
 
 
Men lite nytta har jag gjort i alla fall. Gjorde lite käk, och det blev matlåda tills imorgon. Tänkte tanken, äh, köper något i vår restaurang, men nej, spara pengar här! Och det blev så mycket så det blev tre portioner. Mycket gott, vitkålsspaghetti, spetsad med grädde, Bonjour vitlöksost, lite currypasta och kycklingbitar i och stekt sparris till! Mums! Och lite ost ovan som smälte lite långsamt medans jag åt.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och nu har jag ett fruktansvärt kladdigt köksgolv nu, och vad har jag nu ställt till med undrar ni säkert! Jo, jag har drittlat lite med mitt vin, dags att avsluta det för den här gången, men jag lyckas ju alltid att spilla överallt, och ja, tänk själva, vätska med socker i, vad blir det av det? Jo, kladdigt! Nu är det bara att skaka, skaka och skaka resten av kvällen, sedan ska det klarna och sötas och snart är det klart! Mitt tropicalvin!
Så lite golvmopping nu, sedan ska jag dra mig mot sängen tror jag.... känner mig rätt trött, skönt att det är endast en dag kvar på jobbveckan, idag har jag fått lite gjort i alla fall gällande skrivning. Men allt annat då? Nåja, det tar jag imorgon eller nästa vecka, så är det ju bara, jag hinner inte med allt på jobbet, eller jag och några av mina kollegor! Jag ser redan fram emot morgondagens första........
 
 
 
Det är det bästa när man kommer till jobbet på morgonen, första koppen smakar bäst på hela dagen, sedan blir de andra lätt en vana med endast några slurkar! På kvällen blir det inget kaffe alls, men det beror inte alls på att jag inte kan sova, för det kan jag, men jag tycker inte att det är gott på kvällen, utan det är morgonens första som är helt klart godast!
 
 
Men nu springer klockan iväg, så nu får jag säga natti alla ni därute.....
 
1 Daniel skriven

Du får väl säga till när du fryser,kan ju inte göra nåt när du säger till efter

Svar: Nä, jag vet, men jag är så seg. Jag vill inte ringa, tycker inte om att prata i telefon egentligen, ha-ha, sedan jobbar jag som sekreterare! Jag vill hellre prata med honom ansikte mot ansikte, så jag väntar ut att jag ska springa på honom här. Men tror inte att han kan göra så mycket mer för tillfället, det är fönstren som är den stora boven. Och jag vill ju inte, att han ska byta fönster mitt i vintern :) Men jag ska prata med honom. Min granne har ju sagt till honom, att det är kallt i lägenheten (alltså hans lägenhet, som ligger vägg i vägg med min)....så jag ger mig till tåls, vintern är snart över men givetvis ska jag prata med honom...Men ikväll är det skönt här...nu när det inte blåser ute och är på nollan ute...
Gitte Svensson

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: