Gemenskap under natten....

Det är så härligt att vara här uppe hos mor med flera... Vi tjafsar med varandra, driver med varandra... och ha helt enkelt roligt. Som ikväll, Kim bara tjafsar med mig hela tiden och jag ger tillbaka.... Syrran och jag "slåss" om att få komma in på toaletten först när vår mamma kommer ut..... Min son ger mig "sura" kommentarer om olika saker men ändå med hjärtat med i kommentaren... Vi är helt enkelt kärvänliga men ändå jäkliga, :) he-he....Efter vår goda grillmiddag så förflyttade vi oss ut till uterummet där det nu var uppvärmt tack vare en sån där infravärmefläkt....
Vi fick ju även efterrätt, och jag hade innan frågat mamma vad det var för brun sörja som stod på spisen, he-he, det var visst hemmagjord chokladsås som syrran hade gjort till efterrätten.....
Kim ville verkligen göra en chansning på att få med all öl i sitt glas...
Eftersom det är lite mycket på altanen nu på grund av köksrenovering, så är platserna lite begränsande i uterummet, och därför blev det extrastolar insatta ikväll av syrran och Kim, och med dessa stolar så medföljde det några sniglar med in :) så när man lyfte på rumpan från "sin" stol så var man snabbt på plats för man ville inte bli av med sin "sköna" och snigelfria stol.....
He-he, just nu så kom jag på att jag upptäckte, att Kim hade kammat sig, he-he, får till svar av syster "Han har duschat", he-he, vilket svar....
Och nu blev det tjafs om vilken kaffekopp som vem har druckit ur och vem som ska ha vilken....he-he...
Syrran springer runt här i huset och letar efter olika spel som hon saknar...Hon kan inte släppa det, he-he...
Har även haft ett gemensamt samtal med Magnus "Elon", så vår mor hörde allt som han sa,
he-he, ja det gällde verkligen att han valde sina ord, lille gullige Magnus som nog hade druckit några för många whiskey... :)
Jag lovade att jag skulle nämna honom här på bloggen när Kim stod här med telefonen på altanen och Magnus pratade sin "goja", he-he, men jag har nu bevis för vissa saker.... Vi var flera som hörde... he-he...
Vilken goding, eller?
"Min" kylskåpsmontör.... he-he, en lång historia..... :)
Nu gjorde jag som jag lovade Magnus... :)
 
Klockan är nu över midnatt, jag bloggar, mamma spelar spel på sin platta,
syrran och Kim spelar kort och syrran försöker lära mamma spela olika spel,
Per har gått och lagt sig, min son, ja, tror att han sover, men vet inte...
Själv tror jag att jag tar mig en liten promenad.......
1 Systeryster skriven

Men du kan ju inte bara försvinna så där! Mamma blir ju orolig!;)

Svar: Jag försvann inte, gick bara ut en sväng på gatorna.... Ni kunde väl ha ringt mig :)
Gitte Svensson

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: