Viljan vann....

Ännu en dag där jag var supertrött, sovit bättre men ändå trött. Kanske trött för att jag har tränat varje dag? Ja, kanske det. Gjorde ett par ärende efter jobbet (var med om en grej som aldrig hänt innan, se nästa inlägg) och sedan hem för lite träning, lite käk och soffhäng för det var ju (nästan) fredag! Skönt med korta veckor!
Startade laptopen, tv:n, tände upp lite, slängde ärendena på köksbordet och blev sittande framför laptopen. Blev ännu tröttare, och det kändes väldigt välkomnande att fortsätta sitta i soffan, klä om till myskläder och bara hälla upp ett glas vin och fortsätta sitta där.
Men det gjorde jag inte, för min vilja var ikväll starkare än min lathet. Klädde om till träningskläder och satte på Leilas DVD som jag köpte en gång i tiden via tidningen MåBra. Som sagt, var mycket trött i soffan!
 
Mitt mål var att bara köra första passet: Maxa din förbränning, som varar 20 minuter. Hon gör en lätt uppvärmning så man får upp flåset och därefter så gör hon tre cirkelpass, och varje cirkelpass görs tre gånger. Men efter dessa tjugo minuter, så ja, jag var svettig och trött, men efter många glas vatten så körde jag även passet på tio minuter, för det är ju styrka på rygg och mage vilket jag absolut behöver.
Jag blir överraskad varje gång som jag kör detta i mitt vardagsrum, att jag blir så slut och svettig. Ikväll så stönade och jämrade jag mig så mycket, så om någon gick i trapphuset så hade de trott att jag hade sex inne i min lägenhet! Ha-ha, faktiskt sant. Men tyvärr så hade jag inte sex!!
 
Allvarligt talat, så gav mig detta träningspass en rätt bra tillfredsställelse. Mycket nöjd över mig själv, att jag inte bara struntade i att röra mig och bara suttit kvar i soffan och hällt upp ett glas vin. Min tanke var innan, att jag skulle köra lite magövningar med min maskin, men eftersom det blev rätt mycket magträning med Leila så struntade jag i magmaskinen.
Det blev några grillade kycklingdelar ikväll när jag stannade till på bästa närbutiken, Södercentrum och rotsakspommes och kall bearnaisesås och lite babytomater. Mycket gott. Helt lagom portion, lagom mätt! Det är ju trots allt fredag, eller??? Känns så i alla fall.
Ett av mina ärende ikväll var att köpa något bubbel tills imorgon kväll, det är visst nyårsafton! Men ville ha något gott till min "fredagskväll", och då hittade jag det här vinet som inte ens hade någon recension på Systembolaget. Om ni vill beställa, så är länken här: Moulin Rouge. Endast 69:-, det var visst perfekt till kyckling vilket jag åt ikväll. Ett mycket gott vin för det priset och absolut värt att testa. Jag köper oftast sydafrikanskt vin, men ej främmande för andra länder. Man ska alltid våga att prova andra sorter, framför allt okända nya sorter som detta.
Ekologiska Moulin Rouge Syrah Grenache är ett mjukt och fruktigt rött vin av klassisk fransk karaktär. Vinet bjuder på mycket känsla och en stor smakupplevelse, där toner av mörka bär och blåbär möter lavendel och fat.
Vinet serveras bäst till klassisk fransk bistromat, till kyckling och ljust kött eller en uppskattad buffé. Moulin Rouge går också utmärkt att servera på egen hand.
 
Ja, lite kort om min "fredagskväll", vilket blev lite träning, lite god mat och trevlig egentid med mig själv. Ännu en gång så har jag fått svar på varför man ska träna. Man blir av med tröttheten! Man blir piggare! Visst, jag gäspar nu, men klockan är ju snart två på natten. Men innan så gäspade jag vid klockan sex, även tidigare. 
Varför jag inte har kommit i säng än, är att jag liksom min ene son och mor är TV-människor. Jag har ju blivit tipsad av min son av olika serier, och ja, kanske inte "normala" serier men jag gillar dessa. Men visst, Daredevil är lite rå kanske, de dör på löpande band och de dör hur som helst. Men det som jag gillar i serien, är rollfiguren, det vill säga Daredevil.
Vem kan ogilla dessa magmuskler? Jag älskar även hans röst!
Ja, ni som inte brukar hänga med mig i min blogg, kanske undra vad jag har för intressen! Jag älskar tv:n, en hel del olika serier, älskar att läsa, älskar att träna, att bara vara och att få leva mitt liv utan folk som stör sig på detta!!!! Ja, jag försöker ta tillvara på livet, även om jag har haft en nedåtperiod nu ett par månader! Det är som vanligt alltså!
 
Jag har alltså försökt avsluta mitt inlägg nu sedan flera timmar tillbaka, men det har alltid kommit saker i vägen, så som överfall, slagsmål, allvarliga diskussioner och nya avsnitt! Ja, jag tittar på Daredevil, och jag har nu tappat vilket antal kapitel som jag ser. Jag sitter fängslad och lyssnar!
 
UPPSKATTAT: MIN VILJA!
EJ UPPSKATTAT: LIVET UTANFÖR
 
Kramis, sov gott!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: