Jobb/träning/träning/sedan nöjd!

I tisdags blev det en lång dag men av glädje och svett på kvällen!
Först en lång dag med jobb, sedan direkt till gymmet där jag hade bestämt träff med en ny tränarkompis.
Så ett gym cirkelpass först!
Kompisen blev nog lite intresserad i alla fall, för hon ville gärna upprepa det här träningspasset!
En timme kvar tills nästa pass som jag hade bokat, så det blev en proteindrink, en bars och lite avkoppling i en fåtölj. Konstigt att jag hade både äppelpaj i proteindrinken och i barsen, men barsen blev ingen favorit för min del. Hade egentligen funderat på att köra lite cross men eftersom mina knän har protesterat lite nu i dagarna, så struntade jag i det. Väntade bara in min kompis till nästa pass som var mage/rygg. Under tiden så kollade jag in ett boxningspass mitt framför ögonen, och det verkade intressant. Gick några gånger i Nybro med syrran på boxningspass och det var ju skitkul! Ja, får försöka få med mig någon på detta! Bra träning!
Ha-ha, ja jag bjuder på mig själv! SnapChat!
Inte uttråkad alls!
Nä, det var jag ju inte eftersom jag kollade in andra pass. Men det blev ändå lite snapchattande!
Nästa pass var ju mage/rygg, och det blev ju lite komiskt! Ha-ha....
Vi satt utanför gruppsalen, där vi brukar ha mage/rygg och vi reagerade på att det var så många som skulle in på passet. Det var supertrångt på golvet och vi funderade på hur vi skulle få rum.
Men INGA tog sig en matta att ligga på!!!!!
En tjej kommer lite försiktigt fram till oss och frågar om vi ska vara med på zumban!!!
Ha-ha, ha-ha.....
Ja, så det kan gå!
Det är ju nytt schema nu, höstschema, och vi gick ju efter, eller rättare sagt jag, gamla pass. Men vi hittade rätt lokal i alla fall. Men något annat komiskt i det hela var, när alla trängdes utanför dörren innan passet innan var slut. Begriper inte denna hysteri!
Alla har bokat sin plats, så alla får ju rum i salen!
Man kan ju låta andra få komma ut!
Passet börjar ju inte förrän alla är på plats!
Men ÄNDÅ ska alla försöka tränga sig in så fort föregående pass är slut!
Vi själva satt kvar tills det fanns en lucka i dörröppningen, och sedan visade det ju sig, att det var fel lokal!!
Ha-ha....
Ja, glädje förhöjer ju livet!
I söndags var jag nere på stan, skulle köpa upp mig gällande telefon men blev inte så, så det blev HM istället, och där hittade jag bara ett nytt skärp, vilket var behövligt. Men jag behövde ny sport-behå, och Stadium hade 20 % på dessa fram till 2016-08-28. Provade några stycken. Tycker att det är kanonsvårt! Ska jag stå och hoppa i omklädningsrummet?
Nåja, hittade ett bra pris på en sport-behå och en topp för endast 199:- och ja, vi får se hur den är. Har inte provat den ännu i praktiken. Men snygg baktill i alla fall.
Det var lite olika färger som man kunde kombinera ihop.
Baksidan på toppen. Snyggt, speciellt med den be-hån som jag köpte till. Bra med svarta, enfärgade toppar eftersom jag har en del mönstrade byxor. Men om jag ska ut och springa så är inte den här be-hån speciellt bra.
På kvällen blev det bananpannkakor. Ihop med lite blåbär, kokos och agravesirap. Perfekt kvällsmat när man inte är speciellt hungrig och matsugen men ändå måste äta!
Det blev inte mycket gjort hemma sen, för dagen hade varit lång. Men det enda som gör mig glad nu för tiden är träningen! Ja, kanske att sitta vid tv:n eller laptopen och surfa runt eller kolla in serier eller blogga, nä, nu ljög jag lite. Blogga har jag inte haft lust till på senare tid, och varför vet jag inte. Knappt haft lust att kolla in serier. Kanske att jag vill skriva sånt som jag inte kan skriva om och då får det vara helt enkelt?? Jag vet inte....
 
Men att träna, ja det är en glädjekälla absolut!
 
När jag tränar, så släpper jag alla "bekymmer och grubblerier" och bara träna på och svettas ordentligt. Och den här känslan håller i sig ungefär någon timme i alla fall efteråt. Eller kanske till och med tills jag lägger mig.
Men sen då???
 
Vad är det som håller mig vaken om nätterna?
Somnar mycket gott och lätt!
Men har ändå ett par tillfällen om nätterna som jag är vaken och oftast går upp!
Visst, kan bli en del toabesök, beroende på vattenintaget på kvällen men det är inte det som väcker mig!
Vad är det som tynger mig?
Grubblar inte på något specifikt om nätterna!
Lite konstiga drömmar om sex, killar, tjejer, jobb och annat, men inget som jag kan härröra till några problem!
 
Ja, en sak är säker i alla fall!
Det är jäkligt tungt att jobba hela dagar när man inte har en ordentlig natts sömn!
Om jag skulle få chansen, att få en enda önskan, så skulle det bli att få sova en eller givetvis flera nätter och att vakna utvilad!!!!!!
 
Nu ljög jag igen!
Om jag skulle få en enda önskan, så vore det att bli rik!!
 
 
 
 
Gärna rik men väldigt gärna flera nätters god sömn också!!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: