Gud vad jag älskar att träna, men.....

Ja som sagt, ibland så blir jag alldeles förvirrad av mig själv! Har jag koll eller? Eller inte?
I går måndag, så var det en jäkla dag! Nej, egentligen inte, för dagen flöt på bra arbetsmässigt och så, men min förvirring!!!
Ja, vad ska man säga? Det var min måndag! Ändå tyckte jag att dagen flöt på bra!? Och min nya hobby??? Ja, det ni!
Att köra två pass på raken trodde jag skulle vara värre än vad det var faktiskt. Visserligen tog jag inte ut mig fullt på första passet, nja, kanske sista rundan. Men ändå inte. Men andra passet, det som jag var inbokad till, körde jag fullt ut. Uppvärmd och klar ju!
Sedan gör ju saken till, att jag blir mer motiverad just nu på det andra passet. Instruktören (snygg!!) lägger på vikter på mig, peppar mig (han peppar alla, men det känns motiverande för mig i alla fall) och jag verkligen känner, att om jag gör fel, så får jag en vink om det! Jag pressar min mage så oerhört på detta pass, och mycket på grund av att han peppar mig och bidrar med råd och tips! Och det är ju magen som jag vill ha väck!!!
Men allvarligt talat, trodde inte att jag skulle klara två pass direkt efter varandra så pass bra som jag gjorde!
Men kvällen var ju nästan slut då, och jag visste att jag hade en Linas matkasse som väntade på mig där hemma! Hade ju tillbringat en timme extra på gymmet.
Ja, som sagt, i föregående inlägg så nämnde jag något om bra sömn!!! Hallå där! Var fanken finns den?
Jag drömmer så konstigt nu igen. Det var ett tag sedan, men är nu inne i en period igen med konstiga drömmar som jag dessutom kommer ihåg när jag vaknar!
Min julklapp till mig själv!
Kunde inte låta bli den, fast jag borde köpa julklappar till andra med de få pengar som jag har just nu innan lön!!!
Bara 60:- på ÖB!  
Frågan är var jag ska ha den! Kanske över sängen?
Saknas lite där faktiskt, men jag vill egentligen ha en vågrätt lång spegel där!
Kanske ska ha den här? Så ser jag den när jag somnar och när jag vaknar! Nog bra, så man blir påmind om att våga ta risker och chanser i livet! För glad kan jag vara ändå!
Ja, nu är klockan snart för mycket för att vara en tisdagkväll, och jag ska jobba imorgon! Tre dagar kvar innan julafton, vilket jag ser fram emot (faktiskt för det betyder en helg med de närmaste) men jag gillar inte julhetsen och att man ska köpa en massa inför julafton! Ja det är ju upp till var och en, och om jag hade fått bestämma själv, så hade vi inte haft en massa julklappar! Men det närmar sig faktiskt, att jag kommer resa bort nästa jul! Så Kanarieöarna 2017 då?!
 
Ja, givetvis någon kommentar om bilden ovan! Man kanske ska söka? Med tanke på talesättet som ska sättas upp i min lägenhet.... Ja, den som lever får se....
 
 
Ja, den här kvällen har jag varit ute "på stan" (finns det någon stan förutom köpcentret Giraffen?) och fixat några julklappar. Har några kvar men om man inte har några pengar så går det ju inte att köpa några! Hopplöst att lönen kommer direkt innan julafton, och sedan så får man leva på vatten och bröd till 27 januari!! Tur att man inte är någon utemänniska den här årstiden (alltså ingen som vill gå ut på puben, kanske misstolkas annars), så man klarar sig hemma i sitt soffhörn!
 
Samtidigt det här med att fira jul, känns så overkligt när det just nu är sörjande människor i Berlin, och annat i sin närhet som stör den så kallade "julglädjen".
Kan man inte bara ha den här helgen som en familjehelg utan en massa hets och krav?
Inga måsten till att köpa en massa "onödigt"?
Inga krav till att en massa mat ska lagas och fixas?
Det gäller ju inte att överglänsas, eller att ha bäst julfirande utan att ha en lugn familjehelg helt enkelt!
Precis som på sommaren, när vi har våra familjehelger med mys, spel utomhus och inomhus, mat och god dricka och goa skratt!
Men just julhelgen, så är det dessa extra krav hela tiden!!!
Gillar inte det!
 
Ja, nu blev det en lång förklaring till vad jag tycker om julhelgen! Men så tycker jag.....
Vi stressar nog tillräckligt i vårt liv!
Tänk om vi alla kunde resa i väg över helgen????
 
Ja, nu ska jag vara färdigskriven, för jag måste ju också sova!
Tre dagar kvar innan det är helg!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: