Härlig höstdag! Udda mat och dyra karameller!

I lördags så var det ju en underbart härlig solig dag, och det var full planering hela dagen nästintill.
Bananplättor med blåbär och kokos till frukost....
....åtföljt av avocadoknäcke och te!  
Som sagt, en underbar höstdag! Fina färger!
Trots min goa frukost, så blev det en varm baguette direkt när vi kom till matmarknaden. Var så jäkla hungrig! Sedan var jag ju tvungen att äta något annorlunda innan matmarknaden var över, och valet stod mellan zebra och krokodil. Känguruburgare åt jag förra året.   
Det blev zebraburgare. Den var helt okey, men kanske lite torr om man jämför med en vanlig härlig burgare. Nästa år får det väl bli krokodil! :)
Vädret kunde inte vara bättre!    
 
 
Förutom att man ska prova något nytt, så "måste" man ju köpa lite av dessa färgglada, goda OCH dyra bitar! Och här kan man INTE ta en av varje! Men det är svårt att välja ut några.  
Åtta bitar = 137:- !!!!!!!
Ja, jag ångrade mitt köp, men dessa ska räcka länge för nu är de fint skurna i tunna bitar och fint lagda i olika burkar, och de ska ätas med vördnad lite då och då!! Visst, de är jättegoda, men när man går där och plocka på sig i sin påse, så tänker man inte, och nu kommer jag inte ihåg smakkombinationerna heller.
Ett roligt jippo som återkommer varje år till Kalmar.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: