Currybakad koljaryggfilé med limefrästa grönsaker och spenat!

Jag har nu varit utan Linas matkasse ett tag, för det har ju varit semester och inga matlådor ska göras och andra skäl, men nu kom den i går kväll och jag var så tacksam! Första receptet blev fisken, mycket gott, och det blev tre måltider för mig!
1. Värm ugnen till 250 grader.
2. Koka basmatiris eller annat enligt önskemål. Det finns ju massor av varianter nu för tiden.
3. Currybakad kolja: rör ihop 3/4 dl crème fraiche, 1/2 dl mjölk, 1/2 msk curry, 1/2 msk paprikapulver och 3/4 tsk salt i en liten ugnsform. Vänd ner cirka 300 gram koljaryggfilé och vänd över av såsen på fisken innan du ställer in den i ugnen, högt upp i ugnen, 12 - 15 minuter, eller tills fisken är klar.
4. Limefrästa grönsaker: klyfta 1/2 rödlök och halvera 250 gram cocktailtomater (för mig är cocktailtomater de små som man oftast köper, men det är visst körsbärstomater). Hetta upp olivolja i en stekpanna. Fräs lök, tomater och vitlöksklyftor, pressade, på hög värme 2 - 3 minuter. I receptet stod det 2 men jag tog 5!! :) Älskar vitlök! Ska inte hångla med någon ändå! Ta från värmen och tillsätt 1 ask bladspenat (sköljd), pressad saft av 1/2 lime, 1/2 tsk salt och lite nymald svartpeppar.
5. Grovhacka 1/2 ask mynta och strö över fisken. Servera med limefrästa grönsaker och valfritt ris.
 
 
 
Mycket gott och mycket enkelt! Fick tre måltider av ett recept som är planerat för två personer!
Rekommenderas!
 
Jag har verkligen saknat Linas matkasse nu under sommaren, men dels har jag haft ledigt från jobbet ju, så inga matlådor och sedan var jag ju krasslig några veckor med ingen matlust, så det hade nog blivit en del som jag hade fått slänga. Man kan själv välja när man vill ha matkassen. Jag tror att de bara har uppehåll en eller två gånger under hela sommaren (de måste väl ha semester själva)!
 
Nu ska jag se de två sista avsnitten av The 100 på Netflix, så jag har ro att ta mig till träningen imorgon. Det är mycket som jag har saknat under sommaren, inte bara Linas matkasse, utan min dåliga träningsmoral (ja, har ju haft skäl för det mesta).
 
God natt vänner, ha en fortsatt trevlig kväll!
 
Kramis!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: