Bara sitter här......

Tyst och skönt är det här. Ingen tv på. Ingen Spotify på. Endast ljudet från blåsten utanför hörs lite och ljudet från tangenterna just nu. Någon bil som kör förbi då och då. Någon granne som stänger sin ytterdörr. En hund som skäller någonstans. Och bara jag själv sittandes här!
Visst är tystnaden skön?
Speciellt efter en jobbvecka, där man har ljud omkring sig hela tiden. Har hällt upp ett glas rött, och funderar lite på allt som jag måste göra här hemma! Räkningar, sortering av kläder, av skor/stövlar, städning av köksskåp, tvätta köksstolarna, tvätta, diska, slänga skräp, sätta igång en vinsats (den köptes i somras), städa kylskåpet, rensa frysen, läsa böcker, börja skriva på en bok, rensa massor av pappershögar, titta på massa program som jag missat, läsa massor av veckotidningar som ligger och skräpar, tränar, hälsovård så som måla lite naglar kanske eller fotbad!
Ja, det finns att göra. Fick ofta frågan av en ölänning som jag kände starkt för, när jag sa, att jag hade en massa att göra, "Vad har du så mycket att göra i en lägenhet?"
Ha-ha, ja det kan man undra. Jag har alltid hållit mig sysselsatt med olika saker, både vettiga och icke vettiga saker. Kanske mest icke vettiga saker! Sedan är jag lite dålig (mycket dålig) på att ta tag i sakerna! Skjuter ju upp det, så ibland när jag tänker lite konstigt, så tycker jag synd om mina söner som får ta hand om mitt här hemma när jag dör (om jag alltså råkar ut för någon plötslig olycka). Jag hoppas verkligen, att jag får ordning på allt innan jag blir gammal och dör! 
Ikväll blir det vila för jag känner av min rygg nu sedan några dagar tillbaka. Tror att det beror på att jag har kört för mycket höftlyft. Så total vila ikväll, därför ett glas rött upphällt här vid datorn. Ska diska lite snabbt (är en hejare på att diska, min äldste son fattade aldrig varför jag diskade så snabbt när jag var hos honom, mot vad han gjorde) och sedan blir det som katten ovan! Inte direkt platt fall, men i alla fall i mitt soffhörn! Sätta på tv:n så småningom och innan dess läsa lite ur min bok, så jag kan lämna tillbaka den imorgon.
Alla andra måsten (se ovan) får vänta till en annan dag!
Vet bara, att den här helgen ska jag se filmen "En underbar jävla jul", för det måste vara sista veckan som den går. Jag kommer troligen få gå själv, vilket känns lite konstigt, men som min yngste son sa: Men du åkte ju utomlands själv, så du klarar nog av att gå på bio själv! Han har så rätt så, min son!
 
Har en trevlig fredagskväll alla vänner!
 
UPPSKATTAT IDAG: DET ÄR FREDAG!
EJ UPPSKATTAT IDAG: RYGGVÄRKEN!
 
Kramis på er!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: